A Francia Nagydíj pénteki nyitónapján Valtteri Bottas és Max Verstappen autója is megsérült a versenypálya 2-es kanyarjában elhelyezett kerékvetőkön, a Mercedes és a Red Bull pedig érthető módon dühös volt emiatt, hiszen az extra költségek idén egyáltalán nem kívánatosak a költségvetési plafon miatt.
A péntek esti versenyzői értekezleten természetesen a kerékvetők ügye is előkerült, Michael Masi pedig megígérte, vet azokra egy pillantást.
A szombat délelőtt kiadott versenyigazgatói jegyzet szerint viszont nem lesz változás, az úgynevezett „hurka kerékvetők” maradnak a helyükön, az 1-es és 2-es, a 3-as és 5-ös, illetve a 8-as és 9-es kanyarok mellett viszont mostantól a 6-os kanyarban is figyelik majd, hogy a versenyzők betartják-e a pályahatárokat.
„Nagyon szűkös a keretünk a költségplafon miatt” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Motorsport.com című lapnak. „És ha elveszítünk egy padlólemezt egy hurka kerékvető miatt, az frusztráló – persze senki sem hibáztatható érte.”
„Viszont azt gondolom, közösen elő kell állnunk egy olyan megoldással, mely megakadályozza azt, hogy az autók túl szélesen forduljanak – ugyanakkor viszont nem töri szét a kasztnit.”
„Az elektronikus ellenőrzés nem az igazi, mint ahogy a vizuális sem. Szerintem olyan tényező kellene, mellyel a versenyző megfizet azért, ha szélesen fordul – persze nem financiális költségre gondolok most. Hanem mondjuk, ha beragad a sóderágyba. Szóval vissza lehetne térni az egyszerű megoldásokhoz. Viszont az egyszerű megoldások is kreálhatnak bonyodalmakat – például a biztonságot illetően.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner egyetért abban, hogy a kavicságy elhelyezése jó megoldás lehet.
„Azt gondolom, fontos, hogy meglegyen az egyensúly. A probléma azzal van, ahogy lehelyezték ezeket a kerékvetőket. Azok ugyanis nem láthatóak azonnal a versenyzők számára, szóval igencsak csábító, hogy arra menjenek.”
„Jó lenne, ha találnánk valamit, ami nem okoz ekkora károkat az autón – hanem mondjuk idővel bünteti a versenyzőket. Ezért gondolom azt, hogy talán a sóderágy hosszú távon jobb megoldás, hiszen lenne egy fizikai büntetés ahelyett, hogy szétzúzzuk az első szárnyakat, ami nagyon drága mulatság a költségplafon világában.”