A Red Bull annak reményében vágott neki a 2020-as Forma-1-es idénynek, hogy esélye lesz a világbajnoki címre, a szezonkezdet azonban kiábrándítóan alakult a csapat számára: nem elég, hogy a Mercedes idei autója dominált, a Red Bull RB16-osa nem bizonyult túlzottan ütőképesnek.
A csapat azóta kőkeményen dolgozik a megoldáson, és sikerült is komoly előrelépéseket tenniük: a Red Bullnál ezért abban bíznak, lesz még esélyük az idei szezonban a Mercedes ellen.
Annak érdekében, hogy minél hamarabb jelentős fejlődést érjenek el, a fejlesztési munkákba még inkább belefolyik Adrian Newey főtervező. Mindezt Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója árulta el a Motorsport.com német kiadásának.
„Az egész csapat tűzben ég. Az a szerelési munka, amit csináltunk Magyarországon, hihetetlen volt. Spanyolországban pedig három 2 másodperc alatti kerékcserénk is volt. Mindenki tűzben ég!” – mondta Marko.
Nem véletlen, hogy Neweyt ismét aktivizálta a Red Bull, 2021-ben ugyanis egyfajta zsetonrendszer lép életbe a fejlesztésekre vonatkozóan, hogy csökkentsék a költségeket. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az idei autóval minél nagyobb fejlődést elérjenek.
„Az autók lényegében ugyanolyanok maradnak, mint idén” – mondta Marko. „Ez is oka annak, hogy ennyit áldozunk az idei fejlesztésekre. Mert ezek jövőre is használatosak lesznek.”
Marko emellett beszélt arról is, nem akarnak változtatni versenyautójuk koncepcióján, és egyelőre kitartanak a magas „rake-beállítás” mellett.
„Vizsgáljuk a dolgot. De miután Newey szerint ez a leghatékonyabb megoldás, egyelőre ragaszkodunk hozzá. A top 3 – benne Maxszal – körbeautózza a mezőny többi tagját. Szóval az nem lehet, hogy rossz a koncepciónk. Hiszünk benne. Ezért van a technikai igazgatónk, hogy meghatározza az irányvonalat!”