Az energiaital-gyárosok remek formában vágtak neki az idei szezonnak, és hosszú évek próbálkozásai után úgy tűnik, 2021-ben valóban reális esélyük van a világbajnoki cím elhódítására.
Max Verstappen Bahreinben a pole-ból rajtolhatott, Imolában pedig nagy előnnyel győzött.
A Red Bullnál pedig nem állnak le, mindent megtesznek azért, hogy legyűrjék a Mercedest, Portimaóba pedig számos újítással érkeztek. A módosítások azért érdekesek, mert nemcsak az autó egy meghatározott területére fókuszálnak, hanem az RB16B szinte minden részére.
A pénteki nyitóedzésen Max Verstappen tesztelte az újításokat, míg Sergio Perez a korábbi konfigurációval körözött – ilyenkor ugyanis elengedhetetlen a megfelelő összehasonlítás.
Úgy tudni, a fejlesztések jól működtek, így a második tréningre már Perez is megkapta azokat, és a hírek szerint az új elemek a hétvége további részében fent is maradnak az autókon.
A Red Bull változtatott az első fékcsatornákon: a fenti beömlőt egy második elválasztópanellel egészítették ki, hogy hatékonyabban tudják áramoltatni a levegőt a fékrendszerbe.
A csapat módosított a bargeboard-elemeken, illetve az oldalszekrény deflektorai is jelentős változtatásokon estek át, hatékonyabbá téve ezzel a padlólemez körüli légáramlást. Változott a padlólemez kialakítása is, illetve a diffúzor középső szekcióját is átalakították.
A pénteki szabadedzések alapján a Red Bull versenytempója igencsak ütőképesnek tűnik, és az egykörös tempó is kellően jó lehet arra, hogy a mai időmérő edzésen a pole pozícióért harcoljanak Verstappenék.