Az Audi 2026-ban a Sauber partnereként érkezik meg a Forma-1-be, a vállalat neuburgi központjában pedig már gőzerővel folyik a V6-os erőforrás fejlesztése. Nemrég a Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko fogalmazott úgy, jelenleg mérföldekkel az Audi és a Ferrari előtt járnak a 2026-os szabályok szerint épülő motor fejlesztésével, Alunni Bravi azonban azt mondja, részükről minden a tervek szerint halad.
„Mi nem rendelkezünk ilyen információval, a kívülállók számára pedig mindig nehéz megérteni, mi zajlik egy olyan fontos program, mint egy motorgyártó Forma-1-be történő belépése kapcsán” – mondta a Sauber csapatképviselője.
„A program jó úton halad. Keményen dolgozunk, hogy fejlesszük a csapatot a következő két szezonban. Tudjuk, hogy a pénzügyi szabályozással kapcsolatban is vannak korlátok, viszont Andreas Seidl-lel közösen kezeljük a gyengeségeinket, és igyekszünk a legjobb lehetőségeket megkeresni a piacon, hogy minőséget vigyünk a csapatba, és fejlesszük a létesítményeinket. Szóval nincs változás sem részünkről, sem az Audi részéről.”
Nemrég olyan hírek is szárnyra kaptak, melyek szerint a korábbi vezérigazgató, Markus Duesmann távozása után az Audi F1-es projektje is veszélybe kerül. Ezt azonban szintén cáfolta Alessandro Alunni Bravi.
„Az Audi projektje nem egyetlen személyre épül, ez egy olyan projekt, melyet a teljes vállalat üdvözölt. Csapatként dolgozunk együtt, hogy készen álljunk 2026-ra. Ez persze nem jelenti azt, hogy könnyű a kihívás. Nagyon erős vetélytársaink vannak, szóval alázatosnak kell lennünk, és napi szinten a legjobbat kell nyújtsuk. Óriási a versengés, különösen a motorgyártók oldalán, és azt gondolom, 2026-ban nagyon komoly küzdelem vár ránk. A feladatunkra kell fókuszálnunk, semmi sem változott Mr. Duesmann távozásával.”