A német istálló nemrég egy közleményben számolt be arról, hogy a nyári szünetet követő három versenyhétvége során, tehát Belgiumban, Hollandiában és Olaszországban hidrogénezett növényi olajjal töltötték fel kamionjaikat – egészen pontosan 16-ot. A Mercedesnél szerettek volna betekintést engedni abba, hogy milyen pozitív hatást tudnak gyakorolni a környezetre, ha nem a hagyományos dízelüzemanyagot töltik kamionjaikba.
A német istálló tájékoztatása szerint a mintegy 1400 km-t magában foglaló kísérlet során 44,091 kg széndioxidtól mentették meg a környezetet, a károsanyag kibocsátás így 89 százalékkal csökkent.
A Mercedes egyébként készült a kísérletre: a csapat egyik kamionját még a Hungaroringen töltötték fel HVO100-as bioüzemanyaggal, mely így jutott el a brackley-i központig. Ezt követően 13 kamiont tankoltak meg hasonlóképp – ezek Belgiumban töltötték az F1-es csapatok kötelező nyári szünetét – illetve további 3-at az Egyesült Királyságban. A Spából Zandvoortig tartó mintegy 300 km-es távot tehát már így tették meg, majd Zandvoorttól Monzáig ugyancsak bioüzemanyagot használtak a kamionok, itt a távolság 1100 km-nek felelt meg, és csak az utolsó 20 km-en volt szükség hagyományos üzemanyag használatára, mivel nem tudták megoldani a kamionok újbóli feltankolását.
A hidrogénnel kezelt növényi olaj egy 100 százalékban megújuló, fosszilis tüzelőanyag-mentes termék, mely növényi olajokból, fáradt olajokból és zsírokból származik. Használata jelentősen csökkentheti a széndioxid-kibocsátást, egyúttal a teherszállítás levegőminőségre gyakorolt hatását.
A Forma-1-ben egyébként az idei évtől kezdődően használják az E10-es bioüzemanyagokat, a cél pedig az, hogy 2026-tól a versenyautók áttérjenek a 100 százalékban fenntartható üzemanyagok használatára.