A Ferrari a tavalyi vereség után újult erővel – és új csapatfőnökkel – vágott neki a 2023-as Forma-1-es idénynek: az istállót irányító Fred Vasseur keze nyoma persze az autó teljesítményében még nemigen mutatkozhat meg, az első jelentősebb átszervezést azonban már végrehajtotta a csapaton belül, hiszen leváltotta a Ferrari stratégiai vezetőjét, Inaki Ruedát, kinek helyét a bokszutca falán már Bahreinben átvehette Ravin Jain.
A stratégiával nem is volt gond Bahreinben – a teljesítménnyel és a megbízhatósággal annál inkább: a Ferrari az időmérőn még csak-csak tartani tudta a lépést a Red Bull-lal, a versenyen viszont csúnyán alulmaradtak az osztrákokkal szemben, sőt, az egyetlen állva maradt Ferrarit még Fernando Alonso Aston Martinja is maga mögé utasította. Charles Leclerc pedig el sem jutott a célig, motorprobléma miatt ugyanis kiesett az év első versenyén.
A Ferrari tehát egyértelműen a várakozásokon alul teljesített, és az olasz sajtóban az a hír járja, meglehetősen nagy a nyugtalanság a csapat háza táján, nemrég ráadásul kiderült, távozik az istálló egyik kulcsembere, David Sanchez, aki lényegében az elmúlt évek F1-es versenyautóinak tervezéséért és fejlesztéséért felelt Maranellóban.
Mindeközben a Corriere dello Sport egy cikkében arról számolt be, értesülései szerint Laurent Mekies, az istálló sportigazgatója is távozhat. A francia szakember állítólag magához a Forma-1 szervezetéhez csatlakozott volna, hogy Stefano Domenicali oldalán dolgozzon – a lépést azonban a Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur megvétózta.
Talán kevesen tudják, de távozott az istállótól egy jól ismert név, Gino Rosato is, aki még 1991-ben kezdett el a patinás olasz csapatnál tevékenykedni, sőt, Jonathan Giacobazzi csapatmenedzser otthagyta a Scuderiát, és várhatóan a gyárba visszaküldött volt stratégiai főnök, Inaki Rueda sem marad sokáig.
Nagy tehát a mozgolódás a Ferrari háza táján, a helyzet pedig igencsak nyugtalanító, ezt bizonyítja az is, hogy a Gazzetta dello Sport értesülései szerint Charles Leclerc a bahreini idénynyitót követően személyes találkozót kért a Ferrari elnökétől, John Elkanntól. Az olasz lap arról ír, Leclerc szemlátomást aggódik amiatt, hogy idén sem lesz reális esélye a világbajnoki cím megszerzésére. A Gazzetta kiemeli Leclerc 2024 végéig szóló szerződését, illetve azt, hogy a monacói pilóta iránt a Mercedes is többször érdeklődött már.
Leclerc állítólag már a téli teszteken is nyugtalan volt, a bahreini gyakorlás során egy alkalommal hosszasan beszélgetett a most távozott David Sanchezzel, valószínűleg már ekkor tisztában volt azzal, hogy a Ferrari új, SF-23-as kódjelű versenyautója nem fog olyan jól teljesíteni, mint azt az istálló várta a szélcsatornás tesztek, illetve a szimulátorban látottak alapján.
Fred Vasseur csapatfőnök persze továbbra is bizakodó, hogy képesek lesznek összeszedni magukat, a csapat pedig már a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon visszavághat a kiábrándítóan sikerült idénykezdet után…