Nem túlzást azt kijelenteni, hogy a Brazil Nagydíjon a Red Bull Forma-1-es istállója csak árnyéka önmagának. Az energiaitalos csapat teljesítménye több hónapnyi dominanciát követően Brazíliában olyannyira váratlanul esett vissza, hogy az előtt maga a világbajnok alakulat is értetlenül áll. Max Verstappen a szombati sprintfutam első harmadában még határozottan vezetett, ám az abroncsai a vártnál gyengébben működtek, így a világbajnokot a leintésig George Russell, Carlos Sainz és Lewis Hamilton is képes volt maga mögé utasítani. A csapat tanácsadója, Helmut Marko szerint a pálya középső harmadában borzasztó nagy hátrányt szednek össze a riválisaikhoz képest, amit szombatról vasárnapra kis túlzással lehetetlen ledolgozni.
„A második szektorban egy másodperc volt a különbség a Mercedeshez képest. Ez egyszerűen túl sok. Akárhogy is, hibáztunk. Vagy a többiek lettek ennyivel gyorsabbak.”
A mezőny jelentős részével ellentétben Max Verstappen közepes abroncsokon teljesítette a szombati sprintversenyt. A Red Bull gondolhatná azt, hogy ez okozta a nagy lemaradást, ám a másik Red Bull-lal Sergio Perez sem tudta az élmenők tempóját autózni, pedig ő lágyakat használt.
„Sergio képtelen volt követni Hamiltont. Az ő lágy abroncsai is elfogytak a végére. Ez a verseny nem úgy zajlott, ahogy elképzeltük.”
A Red Bull helyzetén valamelyest enyhíthet, hogy Verstappen két szett teljesen új lágy Pirellikkel várja a futamot, így gumistratégiát tekintve nagyobb mozgástere lesz. Marko szerint azonban ennél fontosabb, hogy a középső szektorban látott lemaradásukon enyhítsenek.
„Egy extra szett lágy abronccsal rendelkezünk, így a kétkiállásos stratégia kedvezhet számára. A második szektor problémáját azonban meg kell oldanunk” – szögezte le.