A Red Bull 2022-ben rendkívül sokat küszködött túlsúlyos versenyautójával, egyes hírek szerint 20 kg-mal a 798 kg-ban meghatározott minimumsúly felett volt az RB18-as, ezen azonban az évad előrehaladtával sikerült jelentősen javítaniuk. Az istálló részéről viszont folyamatosan hangoztatták, további előrelépésekre lesz szükség 2023-ra, ha meg szeretnék védeni a világbajnoki címet, a minap pedig kiderült, sikerült is elérni a kitűzött célt.
Már az igazán beszédes volt, hogy a Red Bull RB19-es versenygépén jóval kevesebb festetlen felület volt, mint a riválisok autóin, Helmut Marko pedig elárulta, olyannyira sikerült faragniuk autójuk súlyából, hogy az épp a 798 kg-os súlyhatáron van.
„A súlyhatáron vagyunk. Igazán komoly teljesítmény ez a csapat részéről, ha azt nézzük, tavaly mennyivel felette voltunk” – magyarázta a szakember az Auto Motor und Sport című lapnak, majd beszélt arról is, nem aggódnak amiatt, hogy a 2021-es pénzügyi szabályok megszegése miatt jóval kevesebb időt tölthetnek el szélcsatornás fejlesztésekkel, mint az ellenfelek.
„Működőképes csomagunk van. Ha gondjaink lennének, akkor a megkötések jobban megütnének bennünket. „A mérnökök számára pedig ez egy kiváló fegyelmező eszköz. Egy új ötletnek jól megalapozottnak kell lennie, hogy tesztelni tudjuk a szélcsatornában.”
A Red Bull pazar formában kezdte az előszezoni tesztelést csütörtökön, Marko azonban óvatosságra int: „Szinte már ijesztő, hogy milyen korán végeztünk az idei autóval, és mennyire zökkenőmentesen működött eddig minden.”