A Nemzetközi Automobil Szövetség illetékesei figyelmeztették a kipufogógázzal áramoltatott diffúzort használó csapatokat, hogy riválisaik óvással élhetnek velük szemben a Spanyol Nagydíjon.
A Nemzetközi Automobil Szövetség illetékesei figyelmeztették a kipufogógázzal áramoltatott diffúzort használó csapatokat, hogy riválisaik óvással élhetnek velük szemben a Spanyol Nagydíjon.
Bár az FIA a hétvégi versenyen még elnézi, hogy a csapatok trükköznek beállításaikkal, és abban az esetben is áramoltatják a kipufogógázokat a diffúzorra, ha a versenyző egyáltalán nem nyomja a gázt, az illetékesek jelezték, hogy mindez a gyakorlatban szabálytalannak is minősülhet.
Az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting péntek este elmondta, hogy bár a szövetség egyik trükköző csapatot sem fogja kizárni a hétvégén, ez nem azt jelenti, hogy a riválisok – akik nem használják ezt a rendszert – ne léphetnének fel ellenük.
„Mindig van ennek lehetősége” – mondta a szakember. „Világosan jeleztem a csapatoknak, hogy ez megtörténhet, és aztán az ügyet át fogjuk adni a sportfelügyelőknek, akik saját belátásuk szerint fognak mérlegelni és eljárni.”
„Mindig is hangoztattuk, hogy ez csak a mi technikai részlegünk véleményét tükrözi, és bárki szabadon szembeszállhat ez ellen a sportfelügyelőknél. Nem sűrűn fordult elő ilyen, de volt már rá példa.”
„Azonban megtörténhet, és ezt közöltem is azokkal a csapatokkal, akik elégedettek voltak azzal a döntéssel, hogy elhalasztjuk a szigorítás bevezetését, hogy ez megtörténhet akár a hétvégén is.”
Arra a kérdésre, hogy el tudja-e képzelni, hogy a csapatok többségét kizárják a hétvégi futamról, Whiting elmondta, hogy véleménye szerint ez nem fog megtörténni, azonban hozzátette, hogy erre semmi garancia nincsen, hiszen bármi megtörténhet, főleg a Forma-1-ben.
A szakember azt is elmondta, hogy az FIA azért döntött a gázadás nélküli fúvott díffúzor betiltása mellett, mert kezdtek megjelenni az egyre extrémebb megoldások ezen a téren.
„Egyre nyilvánvalóbbá vált – az adatokat elemezve –, hogy amit kezdetben egy jóindulatú megoldásnak gondoltunk, egyre elterjedtebbé válik, és véleményünk szerint illegális” – magyarázta Whiting.
„Egy kipufogórendszer azt a célt szolgálja, hogy kivezesse a motorból a gázokat, szóval, mikor valaki nem áll a gázon, akkor nem szabadna, hogy gázok távozzanak a rendszerből. Ez pedig manapság már nem igaz, mert egyre extrémebb megoldásokkal találkozunk, így azt gondoljuk, hogy ennek egyszer s mindenkorra véget kell vetnünk.”
„Kezdetben még elnézhető volt, de egyre durvább a helyzet. Egyre extrémebb rendszerek jelennek meg, ezért úgy éreztük, hogy ideje lépnünk.”
„Természetesen a fúvott diffúzor nem újdonság, már évek óta jelen van, de szerintem a Red Bull egy más dimenzióba repített mindent a tavalyi év elején bemutatott alacsony kipufogó-kivezetésével, és egyre világosabbá vált a motorbeállítással való játszadozás, ezért úgy éreztük, hogy itt az ideje a változtatásnak.”