A Ferrari idén meglehetősen erősnek mutatkozott az alacsony leszorítóerőt igénylő helyszíneken, az évad második felére pedig a csapat jelentős előrelépéseket tudott tenni az SF-23-as kódjelű versenyautó kiismerésével kapcsolatban. A Forma-1 mezőny ezen a hétvégén egy vadonatúj helyszínre, Las Vegasba látogat majd, ahol egy 6,2 km hosszú, egyenesekkel és lassú kanyarokkal tűzdelt pálya várja a királykategória csapatait is versenyzőit.
A maranellói istálló vezető teljesítménymérnöke, Jock Clear azt reméli, a vegasi pályán erős teljesítményt tud majd nyújtani a Ferrari autója, ezzel együtt azonban óvatosságra int mindenkit.
„Las Vegas jó lesz. Minden előrejelzés szerint ez egy alacsony leszorítóerejű pálya lesz, és bízunk abban, hogy versenyképesek lehetünk. De azért még nehéz boldogulni az autónkkal” — idézi a szakember szavait a RacingNews365.com című internetes portál.
Clear beszélt arról is, 2024-re megpróbálják orvosolni versenyautójuk fő gyengeségét, mely az idei szezonban komoly fejtörést okozott a pilótáknak és a mérnököknek egyaránt.
„Nagyon gyorsan bekerül és kiesik a megfelelő tartományból, és küszködtünk azzal, hogy megértsük, miért van ez. Azt gondolom, tudjuk, hogy jórészt ez benne van az autó DNS-ében, szóval a következő év kapcsán arra fókuszálunk, hogy egy sokkal jóindulatúbb autóval rendelkezzünk, egy olyannak, aminek nem ennyire szűkös a működési tartománya.”
„Egy versenyen ugyanis nem lehet szűk tartományban operálni, hiszen a futam hosszú, a hőmérsékletek változnak, akárcsak a gumik, így szélesebb működési tartományra van szükség ahhoz, hogy igazán jó versenyünk legyen.”
„Ebben rejlik a Red Bull erőssége — a működési tartományuk nagyon széles.”