A francia istálló már az év eleje óta panaszkodik a silverstone-i istálló versenygépeire, azok ugyanis kísértetiesen hasonlítanak a Mercedes tavalyi, világbajnok autójára.
A hasonlóság pedig nem véletlen: a Racing Point szoros technikai partnerségben áll a német istállóval, az idei évben pedig egyértelműen a Mercedes koncepcióját követték az autó fejlesztése során.
Bár a Racing Point idei, illetve a Mercedes tavalyi autója a színt leszámítva a megtévesztésig hasonlít egymásra, a silverstone-i csapat mindenben a szabályoknak megfelelően járt el. Ezt korábban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is megerősítette azok után, hogy ellátogatott az istálló gyárába, és összevetette a két autó tervrajzait.
A Renault mégis elégedetlen, és már hetekkel ezelőtt kilátásba helyezett egy óvást – amit a vasárnapi Stájer Nagydíj után végül meg is tett.
A Renault óvásában az szerepel, gyanúja szerint a Racing Point megszegte a sportszabályzatot azzal, hogy nemcsak olyan alkatrészeket használ autóiban, melyek átvételét egy másik csapattól a regulák lehetővé teszik.
A Renault állítása szerint a Mercedes koncepciójának másolásával a Racing Point azt a szabályt is megszegte, miszerint „egy tervezés kiszervezése során az a bizonyos harmadik fél nem lehet versenytárs, vagy pedig olyan fél, mely közvetetett vagy közvetlen módon listázott alkatrészeket tervez bármely résztvevő számára”.
A Racing Point kiválóan szerepelt a vasárnapi futamon: Sergio Perez a 17. helyről rajtolva lett 6., Lance Stroll pedig a 7. pozícióban zárt.