A Pirelli Motorsport igazgatója, Paul Hembery úgy gondolja, hogy az utolsó téli tesztprogram bebizonyította, hogy minden a legnagyobb rendben van az új abroncsokkal, melyek igazi izgalmakat csempésznek majd a versenyekbe az idei évben.
A Pirelli Motorsport igazgatója, Paul Hembery úgy gondolja, hogy az utolsó téli tesztprogram bebizonyította, hogy minden a legnagyobb rendben van az új abroncsokkal, melyek igazi izgalmakat csempésznek majd a versenyekbe az idei évben.
Bár korábban rengeteg kritika érte az olasz beszállító abroncsait, melyek szinte néhány kör alatt teljesen elfogytak, a múlt heti teszten Barcelonában – ahol melegebb időjárás fogadta a csapatokat – bebizonyosodott, hogy az ideálishoz közelebbi körülmények között igenis jól viselkednek az új gumik.
„A múlt heti teszt bebizonyította, hogy ha közelebb vagyunk az ideális körülményekhez, és megfelelő hőmérséklet van a pályán, akkor szinte teljesen olyan adatokat kapunk, mint a szimulációink során, ami megnyugtató számunkra” – magyarázta Hembery.
„Láttunk néhány nagyon érdekes verseny szimulációt Spanyolországban, azonban a csapatok taktikáznak, szóval nem mindig egyezik az, amit mondanak, és amit csinálnak, de ez így van rendjén.”
„Az eddig látottak alapján azt mondhatjuk, hogy két- és négy kiállás közötti stratégiákra számíthatunk, de ez még változhat, minden azon múlik, hogy ki mit takargatott eddig, és milyen stratégiát választ az első megmérettetésre.”
A Pirelli szakembere azt is elmondta, hogy mivel a téli teszteken nem volt alkalmuk teljesen ideális időjárási körülmények között tesztelniük a csapatoknak, számukra is vannak még nyitott kérdések, melyekre majd csak az első néhány versenyen kaphatnak választ.
Azonban abban már most biztos, hogy semmi komolyabb probléma nem lesz, ezt ugyanis már az eddig begyűjtött adatokból látni lehet. Hembery szerint az új gumikkal sikerült elérniük azt, amit korábban kértek tőlük, és ezzel izgalmasabb versenyek lehetnek az idei évben.
„Ami azt illeti, sikerült elérnünk azt, amit kértek tőlük, ami nem más volt, mint az, hogy több legyen a kerékcsere, és ezzel nagyobb legyen az izgalom a versenyeken” – magyarázta a szakember.
„A két kiállás volt a minimum, amit akartunk, és jelen állás szerint úgy tűnik, hogy a három kiállás lesz az átlagos a versenyeken. Hosszú éveken át több kiállás volt a sportágban, és olyan versenyeket láthattunk, ahol a stratégia még nagyobb hangsúlyt kapott.”
„Bizonyára mindenki emlékszik arra, hogy Michael Schumacher számos versenyt nyert Ross Brawn kiváló taktikai húzásaival a múltban. Szóval, ha ismét visszahozzuk ezt, akkor a rajongók még izgalmasabb versenyeket láthatnak a Forma-1-ben.”
„Nagyon érdekes és izgalmas lehet, ha egyes csapatok kettő, mások pedig négy kiállással operálnak. Ilyen esetekben nagyon érdekes lehet kitalálni azt, hogy miként fog alakulni a verseny az utolsó néhány körben.”
„Célunk tehát az, hogy még izgalmasabbá tegyük a versenyeket, és azt gondoljuk, hogy jó úton haladunk ennek elérése érdekében.”