Az idei évtől az FIA megköveteli, hogy minden csapat két szabadedzés során egy F1-es versenytapasztalattal még nem rendelkező pilótának adjon lehetőséget az autóban. Ilyen alkalmi cserékkel a csapatok egy része már a korábbi években is élt, ám az élmezőny számára újdonság, hogy a saját hétvégi esélyeiket csökkentve pihentetniük kell egyik állandó versenyzőjüket.
A nagyok közül a Red Bull használta ki elsőként az egyik ilyen kvótát, a barcelonai első edzésen a Forma-2-ben versenyző észt Jüri Vips vette át a kormányt Pereztől. A mexikói így a hétvégi felkészülési idő egyharmadától elesett, ami szerinte nem is múlt el nyomtalanul, ugyanis ennek tudja be, hogy a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén csak az 5. helyet szerezte meg, miközben Max Verstappen 2. lett a másik autóval.
„Szerintem a gumik viselkedésének megértése miatt nagyon sokba került számunkra, hogy kihagytam az első szabadedzést” – ismerte el Perez a kvalifikáció után. „Onnantól nagyon nehéznek találtam a felzárkózást, nem éreztem magam kényelmesen az autóval és a gumikkal kapcsolatban. Az autó túlságosan a határon működött, és nem akarta azt csinálni, amit én.”
„A túlmelegedés a fő probléma a gumikkal, hiszen az első és a második szektorban különösen nagy terhelésnek tesszük ki őket, ilyen jellegű pályán és ilyen hőmérsékleti értékek mellett pedig még nem versenyeztünk idén.”
A versenyzők egyetértenek abban, hogy a Spanyol Nagydíj versenye az abroncsok életben tartásáról fog szólni, Verstappen viszont úgy gondolja, hogy emiatt előnyben lehet majd a Red Bull a Ferrarival szemben.