Több hónapnyi találgatásnak vetett véget a Belga Nagydíjat követően a Red Bull istállója, amely bejelentette, hogy a nyári szünet után is igényt tart az utóbbi időben meglehetősen gyengén teljesítő Sergio Perez szolgálataira. A mexikói pilóta a májusi Miami Nagydíj óta négy alkalommal már az időmérő Q1-es szakaszában kiesett, versenyen pedig egyszer sem sikerült a hetedik helynél előrébb végeznie.
Ennek ellenére a korábban rendkívüli szigoráról és gyors pilótacseréiről elhíresült Red Bull úgy döntött, megtartja a versenyzőjét, és inkább más módon próbál javítani a helyzetén. Erről az alakulat technikai igazgatója, Pierre Wache beszélt, aki elismerte: Perez negatív szériája részben abból fakad, hogy a Red Bull autója az utóbbi időben nehezebben vezethetővé vált. Ezt azzal próbálják meg kompenzálni, hogy olyan fejlesztéseket visznek pályára, amelyek megkönnyítik Perez dolgát. A Hungaroringre elvitt alkatrészek már ebbe a kategóriába tartoztak.
„A legfőbb célunk a lehető leggyorsabb autó kifejlesztése, amivel mindkét pilótánk boldogul. Ha olyan módon fejlesztünk gyorsabb autót, hogy azt Checo is használni tudja, akkor mindkét pilótánk képes lesz a maximumot kihozni belőle. Még ha a pilótáknak eltérő igényeik is vannak, az autóval kapcsolatos elvárások egészen hasonlók. Az alapok ugyanazok. Persze vezetési stílusban lehetnek eltérések, de azt nem a fejlesztésekkel, hanem a beállításokkal fogjuk megoldani.”
Wache elárulta, a 2022-ben debütált szívóhatásos konstrukciókkal nincs könnyű dolga a mérnököknek, ugyanis azok fejlesztése a szokásosnál komplexebbé vált. Már nem tehetik meg azt, hogy egyszerűen felszerelnek rájuk egy nagyobb leszorítóerős csomagot, ugyanis ha ezt nem követik le az autó mechanikai tulajdonságainak módosításával, akkor az autó hirtelen nehezebben vezethetővé válhat.
„Ez egy kockázati tényező az aktuális szabályok miatt. Más csapatoknál is láthattuk ezt, a Mercedes például bevallottan az egyensúllyal küzdött az utóbbi évek során, de a McLarennél is felütötte a fejét az év elején. Ezekkel az autókkal meglehetősen nehéz eltalálni az egyensúlyt. Ha úgy termelünk az autó egy bizonyos pontján extra leszorítóerőt, hogy azt mechanikailag nem követjük le, akkor nehéz kihasználni a keletkezett előnyt” – fogalmazott a szakember.