Az Amerikai Nagydíj előtt látott napvilágot a hír, miszerint egy csapat olyan rendszert használ versenyautóján, amellyel az úgynevezett „előke” hasmagasságát tudják állítani. Hamar kiderült, hogy a Red Bull az a csapat, amely használja ezt az eszközt, a címvédő csapat pedig megerősítette, hogy az FIA-val folytatnak tárgyalásokat a kérdésről, és változtatásokat eszközölnek az autójukon.
A Red Bull jelenleg kiélezett küzdelmet folytat a McLaren ellen a konstruktőri bajnoki címért, utóbbi csapat 41 pontos előnnyel vezeti a tabellát. A technikai szabályok határainak feszegetése gyakori a Forma-1-ben, ám Piastri szerint a Red Bull által használt eszköz már túlmegy ezen.
„Nem tudtam, hogy a Red Bull elismerte ezt” – mondta Piastri a média képviselőinek Austinban. „Nem igazán az én dolgom ebbe belefolyni. Nem sokat tudok róla.”
„Nyilvánvalóan mindenki feszegeti a technikai szabályok határait, mi is. Ez teszi a Forma-1-et azzá, ami, de amit hallottam, az alapján ez nem határfeszegetés, hanem egyértelmű szabályszegés.”
Piastri határozottan kijelentette, hogy az FIA-nak szabálytalannak kell minősítenie a megoldást.
„Nem hallottam, melyik autón van ez a rendszer, ha egyáltalán bármelyik autón van – nyilvánvalóan vannak erről jelentések” – mondta Piastri. „Ha valóban használják ezt a rendszert, az egyértelműen nem határfeszegetés. Ez már túlmegy a szürkezónán, és átlép a feketébe.”
A Red Bull csapata egyébként azt állítja, bár az eszköz valóban létezik — ami nem szabálytalan —, használni azonban az autó összeszerelt állapotában nem tudják, így nincs mód változtatni a hasmagasságon parc fermé-feltételek mellett.
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!