A várakozásoknak megfelelően alakult az első kollektív tesztsorozat a Forma-1 új gumiszállítója, a Pirelli számára.
A várakozásoknak megfelelően alakult az első kollektív tesztsorozat a Forma-1 új gumiszállítója, a Pirelli számára.
Az olasz gyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery a háromnapos programot követően úgy nyilatkozott, habár a hőmérsékleti viszonyok nem voltak túl kedvezőek Spanyolországban, eredményes munkát végezhettek a 12 csapat részvételével.
„Ha túl hideg van, az abroncsok csúsznak, ráadásul ez a pálya is pont egy olyan, mely nem igazán reprezentatív” – mondta Hembery.
„Minden gumiabroncs kopik és ez olyasvalami, amiről az emberek hajlamosak voltak megfeledkezni az elmúlt napokban. Elsősorban a közepes keveréket használtuk és elégedettek vagyunk azzal, ahogy a dolgok mentek.”
Hembery hozzátette, noha számos versenyző az abroncsok túlzott elhasználódására panaszkodott, véleménye szerint ez nem jelent majd gondot az idény során, hiszen a gumik mindvégig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak.
„Két szintről beszélünk: kopásról és elhasználódásról. Az elhasználódás azt jelenti, hogy a keverék elfogy az abroncson, ez pedig teljesen más, mint a kopás” – magyarázta a szakember, majd hozzátette, meglepődött a csapatok reakcióin, miszerint túlzott túlkormányzottságra panaszkodtak a teszteket követően, hiszen elmondása szerint ők maguk kérték, hogy erősebbre készítsék az első gumikat.
„Tavaly mindannyian alulkormányzottságról beszéltek és nem tetszett nekik, így szándékosan mozogtunk ez irányba. Egyes versenyzőknek jobban tetszik ez a stílus, másoknak kevésbé.”
„Azt kérték tőlünk, hogy sokkal robusztusabb első abroncsokat gyártsunk, mi pedig teljesítettük. Az pedig teljesen természetes, hogyha erősebbre csináljuk az első gumikat, akkor megváltozik az egyensúly.”
„Szóval ha azt kérik, hogy erősebb hátsó abroncsokat készítsünk, akkor azt fogjuk tenni 2012-re – és akkor talán majd alulkormányzottságra panaszkodnak.”
A Pirelli a tervek szerint Barcelonában véglegesíti majd a 2011-es idény során használt keveréket. Hembery mindenesetre elárulta, a komponensek elkészítésekor nem voltak könnyű helyzetben, hiszen 12 csapat igényeit kellett figyelembe venniük.
„Meg kell találnunk az egyensúlyt, hiszen 12 különböző kasztnira tervezzük a gumikat. Teljesen más, amikor egy csapatnak dolgozunk. Majdnem ideálisra készíthetjük el a gumikat, ha egy egykasztnis sorozatnak szállítunk be, mint amilyen a GP2 vagy a GP3.”