Senki ne számítson arra, hogy a február végén kezdődő előszezoni teszteken láthatóvá válnak majd a 2017-es erőviszonyok – mondja a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
Senki ne számítson arra, hogy a február végén kezdődő előszezoni teszteken láthatóvá válnak majd a 2017-es erőviszonyok – mondja a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
A brit szakember rámutatott arra, a barcelonai teszteken a csapatok mindent megtesznek majd azért, hogy eltitkolják valós teljesítményüket, ráadásul a vadonatúj szabályok és abroncsok miatt rendkívül sok tanulnivalójuk lesz.
Hembery szerint még a szezon első versenyein is változó eredmények születnek – a valós sorrend a harmadik-negyedik verseny idejére alakul ki.
„A barcelonai teszteken tényleg nem fogjuk még tudni, hogy állnak a csapatok, hiszen ez az az időszak, amikor még nem akarják kimutatnia foguk fehérjét, sokan megpróbálják elrejteni valós teljesítményét” – mondta a szakember az Autosport International nevű rendezvényen.
„Még Ausztráliában sem fog kialakulni az erősorrend, és lehetnek furcsa eredmények. Nagyjából Kínában és Bahreinben látjuk majd először az autók valós teljesítményét.”
A szakember hozzátette, a 2017-es abroncsok degradációjának mértéke jelentősen lecsökken tavalyhoz képest, így a 25 százalékkal több extra tapadás mellett kevesebb kerékcsere is várható majd a versenyeken.
Hembery elárulta, bár 24 napot teszteléssel tölthettek 2016-ben, a módosított versenyautókkal közel sem tudták megfelelően szimulálni a 2017-es leszorítóerő-szinteket.
„A legfőbb probléma az, hogy olyan autókkal teszteltünk, melyek 5 másodperccel lassabbak azoknál, mint amiket látni fogunk Barcelonában. A keverékek szempontjából ez egyfajta kihívás számunkra, hiszen nagyon szűk kereteken belül mozgunk.”
„Ha nem olyan értékeket kapunk, mint amilyeneket mondtak nekünk, akkor lehet, hogy egy kicsit konzervatívak voltunk.”
A mai eseményen elhangzott továbbá az is, a Pirelli a következő két hónapban szeretné esőabroncsait is tesztelni, erről már tárgyal is a Mercedesszel, a Red Bull-lal és a Ferrarival.