Az FIA pénteken jelentette be, mivel álláspontja szerint a Racing Point megszegte a sportszabályzatot azzal a folyamattal, mellyel fékcsatornáit tervezte idei, RP20-as autójához. A csapattól emiatt levontak 15 pontot, és 400 ezer eurós pénzbírságot kapott az istálló.
A döntés viszont komoly vitát váltott ki az F1-es paddockban: négy istálló, a Ferrari, a McLaren, a Renault és a Williams azért fellebbez, mert szerintük enyhe büntetés született, főleg úgy, hogy a csapat tovább használhatja a szóban forgó fékcsatornákat, melyeket a Mercedes tervei alapján készítettek el.
A Racing Point viszont állítja, mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el, habár valóban a tavalyi, W10-es Mercedes koncepcióját követték. A csapat ezért enyhítésért fellebbez.
A versenybírók indoklása szerint a Racing Point „lemásolta a Mercedes CAD-modelljeinek formáit és méreteit a fékcsatornákat illetően, és egy új CAD-modellbe illesztette őket”, a folyamatot pedig ahhoz hasonlította, minta az istálló „pauszpapírt használt volna, hogy lemásolja a formát, vagy a terveket”.
A Racing Point még akkor kapta meg a Mercedes fékcsatornáinak terveit, amikor azok úgynevezett nem listázott elemek voltak, tehát nem volt kötelező önállóan megtervezni azokat.
„886 egyedi rajzunk van ezekhez a fékcsatornákhoz, és ha megnézzük a szabályokat, azok azt írják elő, hogy saját tervezésnek kell lennie” – mondta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke.
„Az egészet mi magunk terveztük. A versenybírók azt mondják, igen, de úgy kezdtük el tervezni, hogy néztük a Mercedes fékcsatornáit, és abból indultunk ki. De nem szabad elfelejteni, hogy 2019-ben ezek nem listázott alkatrészek voltak.”
„Szóval fel kell tenni a kérdést, ha mi a Mercedes tervezésével kezdtük, és aztán megterveztük magunknak, akkor a Haas hogyan kezdte a saját fékcsatornájának tesztelését? És hol kezdte a Toro Rosso?”
„Ha megtanulunk valamit egy nem listázott alkatrésszel kapcsolatban 2019-ben – sőt, a mi esetünkben 2018-ban, mert 2018-ban kaptuk az információt –, ami akkor legális volt, azt a tudást nem lehet elfelejteni.”
„Minél jobban beleássuk magunkat, annál jobb helyzetben vagyunk” – nyilatkozta a szakember.
„A bírák meg fogják érteni, hogyan jutottunk el ehhez az autóhoz, hogyan jutottunk el ezekhez a fékcsatornákhoz, és a szabályokat átlapozva látni fogják, hogy azoknak megfelelően jártunk el.”
„És ezt már Nikolas [Tombazis] és csapata is megtette. Ezen már túl vagyunk.”