Toszkán Nagydíj

Racing Point: Ha a mi autónk másolat, mi a helyzet a Haasszal és az AlphaTaurival?

Nico Hülkenberg, Racing Point RP20
Fotó: Racing Point
A Racing Point Forma-1-es csapatát irányító Otmar Szafnauer szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) stewardjai tévedtek, amikor azt mondták, az istálló úgy tervezte meg fékcsatornáit, mintha „pauszpapírt” használt volna.

Az FIA pénteken jelentette be, mivel álláspontja szerint a Racing Point megszegte a sportszabályzatot azzal a folyamattal, mellyel fékcsatornáit tervezte idei, RP20-as autójához. A csapattól emiatt levontak 15 pontot, és 400 ezer eurós pénzbírságot kapott az istálló.

A döntés viszont komoly vitát váltott ki az F1-es paddockban: négy istálló, a Ferrari, a McLaren, a Renault és a Williams azért fellebbez, mert szerintük enyhe büntetés született, főleg úgy, hogy a csapat tovább használhatja a szóban forgó fékcsatornákat, melyeket a Mercedes tervei alapján készítettek el.

A Racing Point viszont állítja, mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el, habár valóban a tavalyi, W10-es Mercedes koncepcióját követték. A csapat ezért enyhítésért fellebbez.

A versenybírók indoklása szerint a Racing Point „lemásolta a Mercedes CAD-modelljeinek formáit és méreteit a fékcsatornákat illetően, és egy új CAD-modellbe illesztette őket”, a folyamatot pedig ahhoz hasonlította, minta az istálló „pauszpapírt használt volna, hogy lemásolja a formát, vagy a terveket”.

A Racing Point még akkor kapta meg a Mercedes fékcsatornáinak terveit, amikor azok úgynevezett nem listázott elemek voltak, tehát nem volt kötelező önállóan megtervezni azokat.

„886 egyedi rajzunk van ezekhez a fékcsatornákhoz, és ha megnézzük a szabályokat, azok azt írják elő, hogy saját tervezésnek kell lennie” – mondta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke.

„Az egészet mi magunk terveztük. A versenybírók azt mondják, igen, de úgy kezdtük el tervezni, hogy néztük a Mercedes fékcsatornáit, és abból indultunk ki. De nem szabad elfelejteni, hogy 2019-ben ezek nem listázott alkatrészek voltak.”

„Szóval fel kell tenni a kérdést, ha mi a Mercedes tervezésével kezdtük, és aztán megterveztük magunknak, akkor a Haas hogyan kezdte a saját fékcsatornájának tesztelését? És hol kezdte a Toro Rosso?”

„Ha megtanulunk valamit egy nem listázott alkatrésszel kapcsolatban 2019-ben – sőt, a mi esetünkben 2018-ban, mert 2018-ban kaptuk az információt –, ami akkor legális volt, azt a tudást nem lehet elfelejteni.”

„Minél jobban beleássuk magunkat, annál jobb helyzetben vagyunk” – nyilatkozta a szakember.

„A bírák meg fogják érteni, hogyan jutottunk el ehhez az autóhoz, hogyan jutottunk el ezekhez a fékcsatornákhoz, és a szabályokat átlapozva látni fogják, hogy azoknak megfelelően jártunk el.”

„És ezt már Nikolas [Tombazis] és csapata is megtette. Ezen már túl vagyunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS