2022-ben jelentősen megváltoznak a Forma-1 szabályai, emiatt a versenyautók teljesen átalakulnak majd. A motorokra vonatkozó regulák viszont nem változnak – a hírek szerint erre leghamarabb 2025-ben kerül sor.
A Motorsport.com című lap olasz kiadása szerint ezért a Ferrari 2022-re jelentősen áttervezi V6-os motorját.
A maranellóiak 2019-ben élen jártak a motorerő tekintetében, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szigorításai miatt azonban tavaly alaposan visszaestek ezen a téren, így a 2021-es szezonra is teljesen áttervezték a motort.
A Ferrari viszont kész vállalni a kockázatot, és 2022-ben előállhat egy olyan innovatív motorral, mely megváltoztathatja az erőviszonyokat a Forma-1-ben. A projektet Wolf Zimmermann vezeti, sajtójelentések szerint pedig a Scuderia azt az utat követi majd, amit a Mercedes – leválasztja a kompresszort a turbóról. Erre a megoldásra váltott pár éve a Honda is.
A Ferrarinál jelenleg mindkét összetevő a motor váltó felőli oldalán helyezkedik el, jövőre viszont a két összetevő a belső égésű motor egyik, illetve másik oldalára kerül. A Ferrari viszont nemcsak másolni akarja a riválisokat, még jelentősebb változtatásokra készül: a kompresszort valójában a hengerekhez vezető hűtődobozba tenné, és egy teljesen új kialakítást dolgozna ki az intercooler tekintetében.
Egy ilyen forradalmi változtatás nemcsak jelentős teljesítménynövekedéssel járhat, hanem több aerodinamikai lehetőséget is nyithat, a motor kialakítása ugyanis jóval kompaktabbá válna. A komplett erőforrás ráadásul könnyebb is lehet, ez pedig a súlypont, illetve a ballasztok elhelyezése tekintetében is előnyös lehet.
A radikálisan új motorkoncepciónak persze vannak kockázatai, hiszen elengedhetetlen lesz a megfelelő megbízhatóság is. Úgy tudni, a Ferrarinál házon belül is megoszlottak a vélemények ezzel kapcsolatban: voltak, akik inkább azt a motort fejlesztenék tovább, mely idén is dübörög majd az SF21-es versenyautóban, a csapat azonban eltökélt amellett, hogy a legtöbbet hozza ki a 2022-ben érkező új érából.