A csapatfőnökök egyre közelebb állnak ahhoz, hogy áldásukat adják a 2013-ban életbe lépő technikai szabályokra, amik teljesen megreformálhatják az egész Forma-1-et.
A csapatfőnökök egyre közelebb állnak ahhoz, hogy áldásukat adják a 2013-ban életbe lépő szabályokra, amik a jelenleg is érvényben lévő Concorde Egyezmény lejárta után léphetnek majd életbe, és megreformálhatják az egész Forma-1-et.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a csapatok egy új, az eddiginél sokkal zöldebb, és hatékonyabb motorformula bevezetését tervezik, ám azzal, hogy a tavalyi évben bevezetett aerodinamikai szabályok nem hozták meg a várt eredmény, más területen is változások jöhetnek.
A várható főbb technikai szabályok 2013-tól:
- 1.6 literes négyhengeres motorok (melyek körülbelül 10.000 fordulaton adják le maximális teljesítményüket)
- Az üzemanyag áramlásának maximalizálása (hogy hatékonyabbak legyenek a motorok)
- Versenyzőnként öt motor egy szezonban (ami azt jelenti, hogy egy motornak legalább négy versenyhétvégét kell kibírnia)
- A cél a 650 lóerő elérése 3.0 bár nyomású turbófeltöltéssel
- Szívóhatás aerodinamika (a diffúzor hatékonyabbá tétele, hogy nagyobb legyen az autók leszorítóereje)
- Az elülső törésstruktúra megerősítése (azzal, hogy előrébb kerülnek az oldaldobozok)
- 15 colos felnik
Az Autosport úgy tudja, hogy egy, a tavalyinál erősebb és hatékonyabb hibrid rendszer (KERS) is hozzá lesz kapcsolva a 2.4 literes V8-as motorok helyét átvevő kisebb hengerűrtartalmú turbós egységekhez.
A korábbi rendszer hozzávetőlegesen egy kör alatt hat másodpercig volt használható, és abból 80 lóerőt lehetett kisajtolni, azonban az új hibrid rendszer körönként harminc másodpercig állna a versenyzők rendelkezésére, és plusz 150 lóerő többletet jelentene.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone már korábban hangsúlyozta, hogy izgalmasabb és látványosabb versenyek kellenek, amiket a ’70-es évek végén és ’80-as évek elején láthatott a nagyérdemű.
A karosszéria-szabályokért felelős Patrick Head (Williams társtulajdonos), és Rory Byrne (a Ferrari egykori tervezője) szerint a „szoknyás”, azaz a nagyobb szívóhatással (Ground effect) rendelkező autók visszatérése durván elősegíthetné az előzéseket.
Bár ezek még csak tervek, a GPweek online magazin úgy gondolja, hogy a 2013-ban bevezetésre kerülő szabályok a Motorsport Világtanács decemberi ülésén véglegesítésre és elfogadásra kerülnek.