A költségvetési plafont még 2021-ben vezették be a Forma-1-ben, a csapatok pedig éves szinten 145 millió dollárt költhettek el a szabályzatban meghatározott dolgokra. Az eredeti tervek szerint a költségvetési plafont évente 5 millió dollárral csökkentették volna, 2023-ra azonban finomítottak ezen a gazdasági helyzetet és a világszintű inflációt figyelembe véve.
A Red Bull 2022-ben a szezon 22 versenyéből 17-et megnyert, 2013 után pedig először sikerült az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet is bezsebelnie a csapatnak. Az istálló főmérnöke, Paul Monaghan viszont elárulta, a financiális szabályok bevezetése alapvetően megváltoztatta az F1-es csapatok gyakorlatát.
„Megváltozott a tudományág. Korábban megvizsgálhattuk azokat az aspektusokat, melye esetleg komolyabb változásokat jelentettek volna, és több pénzbe kerültek volna, és rendkívül kiváltságos helyzetben voltunk, hogy megfontolhattuk ezeket” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes portálnak.
„Ez egy kicsit megváltozott. A mérnöki tudományunk megváltozott, hogy alkalmazkodjunk ezekhez a szabályokhoz. Amit az előző években vállaltunk, azt most nem tudjuk vállalni.”
Monaghan hozzátette, a költségvetési plafon „kétélű fegyver volt”, mivel „megtagadja tőlünk azt a képességet, hogy szükségszerűen változtassunk a pozíciókon a teljesítményrangsorban”.
„Ez viszont igaz a többiekre is. Olyasvalami ez, amit élveznünk kell, mindenki számára ugyanazt jelenti, szóval boldogulnunk kell vele.”
A költségvetési plafon bevezetése miatt a csapatok évközi fejlesztési gyakorlata sokat változott, a Red Bull szakembere pedig elárulta, a korlátozások miatt ők sem tudták a legtöbbet kihozni az RB18-asból.
„Fel lehet tenni a kérdést másképp is: megfelelő alkatrészeket vittünk pályára a kevésbé értékes alkatrészek helyett, hogy fenntartsuk a fejlesztési rátánkat? Az ellenfeleinkhez képest azt gondolnánk, a válasz az, hogy igen.”