A Red Bull motorsport tanácsadója, Helmut Marko elárulta, hogy bár komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy az év végén ismét kiegyenlíthessék a motorok teljesítményét, a Mercedes tiltakozása miatt úgy tűnik, erre nem kerülhet sor.
A Red Bull motorsport tanácsadója, Helmut Marko elárulta, hogy bár komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy az év végén ismét kiegyenlíthessék a motorok teljesítményét, a Mercedes tiltakozása miatt úgy tűnik, erre nem kerülhet sor.
Az energiaital-gyárosok az idei évben már többször hangoztatták, hogy az autóikban dolgozó Renault motor messze nem olyan erős, mint egyes riválisaiké, és mivel egyre szigorúbbak az aerodinamikai szabályok, a jövőben még inkább a motorerő fog dominálni, ami miatt akár hátrányba is kerülhetnek a későbbiekben.
Éppen ezért azt szeretnék elérni, hogy az FIA ismét engedélyezze a motorok teljesítményének kiegyenlítését, ám a szövetség arra csak akkor fog rábólintani, ha azt a csapatok egyhangúlag megszavazzák.
Igen ám, de a szakértők szerint a mezőny legizmosabb erőforrásával rendelkező Mercedes ellenáll, és nem akarja, hogy a többiek felzárkózzanak, állítja Marko.
„Bosszantó a dolog” – idézte a szakembert az osztrák laola1.at weboldal. „A Renault körülbelül három tizedet veszít körönként, de eddig nem kapott zöld utat a motorteljesítmény kiegyenlítése.”
„Először is meg kellene egyeznünk a FOTA-n belül, azonban eddig a Mercedes visszautasító volt, így nem tudtunk egyezségre jutni a többiekkel, ami azt is jelenti, hogy egyelőre nagyon úgy tűnik, nem lesz változás ezen a téren.”