Red Bull: Először láthattuk, mire képes az autónk - F1VILÁG.HU

Red Bull: Először láthattuk, mire képes az autónk

HIRDETÉS
Egészen a múlt hétvégi, silverstone-i versenyig „harcolt” autójával a Red Bull Forma-1-es csapata, a 70. évforduló Nagydíján azonban bebizonyosodott, hogy megvan benne a potenciál a futamgyőzelemhez – Christian Horner csapatfőnök viszont azt mondja, alaposan ki kell elemezniük, miért is voltak ennyire jók vasárnap.
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 09: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing arrives in parc ferme during the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 09, 2020 in Northampton, England. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

A Red Bull remek gumikezelésének és kiváló stratégiájának köszönhetően felülkerekedett a Mercedesen Silverstone-ban: Max Verstappen a 4. helyről rajtolva győzött, és feljött az összetett pontverseny második helyére.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a verseny után elárulta, már a verseny elején látták, hogy esélyük lesz harcba szállni az elsőségért.

„Tudtuk, hogy az egyetlen esélyünk, hogy elkapjuk a Mercedest, ha valami mással próbálkozunk” – mondta Horner újságíróknak, köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak nyilatkozva Silverstone-ban.

„És az, hogy a kemény keverékkel rajtoltunk, döntő tényezőnek bizonyult. És a tempónk a Mercedeshez képest erősebb volt, mint egy héttel korábban. A körülmények is kissé eltérőek voltak, mint ahogy a guminyomás is.”

„Már az első etapban láttuk, hogy esélyünk lehet, mert miután a Mercedes kiállt, ugyanolyan tempót autóztunk jóval használtabb gumikon. Az ő abroncsaik elég hamar elkezdtek hólyagosodni, és ekkor azt mondtuk, gyerünk, megnyerhetjük ezt a futamot. És gyakorlatilag nyertünk egy kiállást velük szemben.”

„Onnantól kezdve pedig a verseny, illetve a gumik kontrollálásáról szólt minden.”

Arra a kérdésre, hogy azért voltak-e ennyire erősek, mert ezek az abroncsok túl lágyak voltak ehhez a pályához, vagy a továbbiakban is ilyen versenyképesek maradhatnak, ha az időjárás egy kicsit melegebb, Horner így felelt: „Nehéz megmondani! Most lágyabb gumikat használtunk, és ezen keverékek közül kettő az előző hétvégén is rendelkezésünkre állt, a Mercedes pedig eléggé dominált.”

„Pár versenyt még látnunk kell. Barcelonában is elég meleg lehet az idő a következő hétvégén, szóval kiderül, mi történik ott. De úgy gondolom, sokkal izgalmasabbak a két kerékcserés versenyek, mint az egykiállásosak.”

„A Mercedes ezen a versenyen alulteljesített az elmúlt hétvégékhez képest. Szóval pár versenynek még el kell telnie, hogy valóban tiszta képet kapjunk.”

Hirdetés

Hornert megkérdezték arról is, az idei, sűrű szezonban lesz-e elég idejük arra, hogy fejlesztésekkel bajnokesélyessé tegyék a Red Bull autóját.

„Egy kicsit küzdenünk kellett ezzel az autóval eddig, szóval egészen a mostani versenyig nemigen láthattuk azt a teljesítményt, amiről hittük, hogy megvan benne.”

„Szóval most meg kell értenünk, hogy miért is teljesített ilyen jól ezen a futamon – olyan kanyarokban is, melyekben szombaton még gyengék voltunk. A szél kevésbé fújt, a hőmérséklet viszont hasonló volt, mint az elmúlt pár napban, és mint egy hete. A guminyomás viszont eltérő volt a Pirelli problémái miatt.”

„Szóval ki kell elemeznünk mindent, és meg kell értenünk a dolgokat. Mert határozottan alulteljesítettünk szombaton, inkább a Renault-kal és a Racing Pointokkal harcoltunk ezen a hétvégén. Sok mindent meg kell tehát értenünk, de nagyon biztató ez a teljesítmény.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: Először láthattuk, mire képes az autónk
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!