Péntek délelőtt derült ki, Hamilton 10 rajthelyes büntetést kap majd az isztambuli versenyen, miután csapata kicserélte autójában a belső égésű motoregységet. Mivel ebből a komponensből a brit már a negyediket használja, a szabályok szerint hátrébb sorolják majd.
Christian Horner csapatfőnöke úgy látja, a szezon eddig eltelt részében tapasztalt motorgondok kényszerítették rá a Mercedest a motorcserére.
„Amennyire én tudom, ez inkább volt kényszer, mintsem egyéni választás” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Nyilván láthattuk, hogy a többi csapatuknak is voltak problémái. Ránk, illetve arra, amit mi csinálunk, ez nincs hatással, de ez is azt mutatja, mennyire nehéz elmenni a szezon végéig három motorral – olyasvalami ez, ami egyikünknek sem sikerült.”
„Remélhetőleg négy motorral már menni fog.”
Mint ismert, a Red Bull a két héttel ezelőtti Orosz Nagydíjon cserélt erőforrást Max Verstappen autójában, ők azonban az összes komponensből újat szereltek be, így a holland a mezőny végéről rajtolt Szocsiban. A kármentés viszont jól sikerült, hiszen Verstappen a 2. helyen ért célba.
Horner ugyanakkor azt mondja, lehetnek még fordulatok a szezon hátralévő részében, és az sem kizárt, hogy akár a bajnokaspiránsok is újabb komponenscserére kényszerülnek
„El lehet végezni a szimulációkat, lehet modellezni, és aztán történik valami. Nincs olyan totális stabilitás a szezon végéig, mint egy szimulált környezetben. Lehetnek fordulatok ebben, de majd meglátjuk.”
„Nyilván mi bevállaltuk már a büntetést, jó helyzetbe hoztuk magunkat, kicseréltük a többi komponenst is – az akkumulátort, az MGU-K-t és az MGU-H-t is.”
„Lewis csak egy belső égésű motoregységet kapott, ami nyilván kisebb büntetéssel jár, de a többi komponensre komoly megterhelés vár az év végéig.”