A Red Bull Racing Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner a minap egy interjúban kifejtette, az osztrák istálló nem a Pirellit, sokkal inkább a Mercedest tartja felelősnek a nemrégiben kirobbant tesztbotrány miatt.
A Red Bull Racing Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner a minap egy interjúban kifejtette, az osztrák istálló nem a Pirellit, sokkal inkább a Mercedest tartja felelősnek a nemrégiben kirobbant tesztbotrány miatt.
A brackley-i gárda a Spanyol Nagydíjat követően három napon át tesztelt a Pirelli felkérésére, és miután idei autójával tette mindezt, Monacóban a Ferrari és a Red Bull is panaszt emelt ellene.
Az ügyet az FIA Nemzetközi Bírósága tárgyalja majd június 20-án, és nem kizárt, hogy komoly büntetés vár a Mercedesre – sőt, az sem elképzelhetetlen, hogy a Pirelli sem ússza meg szárazon.
A Red Bull csapata – mely abroncsai miatt a szezon első felében élesen bírálta az olasz gumigyártót – azonban a minap kijelentette, nem a Pirellivel van problémájuk a tesztügyben, sokkal inkább a Mercedesszel.
„Szerintem a dologhoz semmi köze a Pirellinek” – magyarázta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Teljes mértékben meg tudom érteni, a Pirelli miért akart tesztelni. Véleményem szerint csak szerette volna megérteni jövő évi termékeit. A probléma az volt, hogy kértek egy autót használatra, és igazából a résztvevő csapat felelőssége, hogy ez az autó megfeleljen a szabályoknak.”
„Nekünk nem a Pirellivel van problémánk, hiszen ez a csapat dolga lett volna. A Mercedes szegte meg a szabályt azzal, hogy idei autójával tesztelt.”
A Pirelli azért szervezte a tesztet Barcelonában, hogy megkezdje a felkészülést a 2014-es bajnoki évadra. Ehhez egy reprezentatív autót kért a Mercedestől, és miután a német istálló állítása szerint engedélyt kapott az FIA-tól, 2013-as versenygépével rótta a köröket a katalán fővárosban.
Horner elismerte, igenis szükséges, hogy a Pirelli tesztelje új abroncsait, ennek azonban feltételei vannak.
„Abszolút – de csak akkor, ha ezt a csapatok egyhangú beleegyezésével végzik, vagy úgy, hogy minden csapat tesztelhet. Egy csapatnak nem lehet tesztlehetőséget biztosítani, mert természetesen sokat lehet tanulni egy ilyen teszt során, legyen szó akár a megbízhatóságról, akár arról, hogy a versenyző mennyi időt tölt az autóban. És ott vannak még azok a komponensek, melyek vagy rákerülnek az autóra, vagy nem.”
„A mi véleményünk az, hogy ez a teszt nem felelt meg a szabályoknak.”
A szakember mindemellett utalt arra, a Pirelli is kommunikálhatta volna jobban a gumitesztjeivel kapcsolatos részleteket.
„Kiábrándító, hogy másodkézből kellett megtudnunk azt, hogy a Mercedes három napon át tesztelt, majd kiderült, hogy a Ferrari is megtette ezt egy kétéves autóval. Minden ilyen dolgot nyilvános fórumon, átláthatóan kellene kezelni.”