A német istálló Valtteri Bottas révén győzni tudott a múlt hétvégi Török Nagydíjon, miközben Lewis Hamilton a 11. helyről rajtolva ötödikként ért célba Isztambulban. A Mercedes továbbra is élen áll a konstruktőrök versenyében, míg Hamilton hátránya 6 pont az egyéni versenyben Max Verstappen mögött.
A Red Bull csapata a vasárnapi versenyt követően újra a Mercedes motorjáról elmélkedett, a német istálló ugyanis igazán „meglepő” végsebességgel rukkolt elő Isztambulban.
„Egyenesbéli sebességükkel jelentős előrelépést tettek a közelmúltban, és azt gondolom, hogy miközben korábban kompenzálni tudtuk ezt kisebb szárnyakkal, most közel sem tudunk kerülni” – mondta nemrég Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
A szakember nemrég a DAZN televíziónak nyilatkozva arról is beszélt, néhány hete kérdésekkel fordultak a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) a Mercedes erőforrásával kapcsolatban, és nem ők voltak az egyetlenek.
A Mercedes a Brit Nagydíjon tudott jelentős előrelépéseket tenni – javarészt annak köszönhetően, hogy egy komoly fejlesztési csomaggal szerelte fel versenyautóit.
A riválisok viszont azt gyanítják, a német istálló nemcsak aerodinamikai megoldásainak köszönhetően tudott lépéselőnybe kerülni, hanem bizony egy ügyes trükköt is bevet a kanyarkigyorsítások kezdeti fázisaiban, amivel komoly javulást értek el. A Red Bull azt gyanítja, a Mercedes egy okos trükknek köszönhetően rövid időre külön tudja választani az intercoolerből érkező hideg és forró levegőt a V6-os erőforráson belül, a kanyarkigyorsítások elején így mintegy 20 lóerős teljesítménytöbblethez jutnak.
„Feltettünk néhány kérdést, ahogy teszi azt minden csapat” – mondta Christian Horner nemrég. „Egyébként nem csak a Red Bull. Voltak más gyártók is, akik kérdéseket tettek fel, és továbbra is ezt teszik. Megkértem az FIA-t, hogy vizsgálja meg a dolgot, mert ha olyan végsebességet ér el valaki, mintha nyitva lenne a DRS-e, az igazán lenyűgöző.”
A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko ugyancsak beszélt a Mercedes lenyűgöző előrelépéséről.
„Rejtély számomra, a Mercedes hogyan talált ennyi motorerőt a silverstone-i verseny óta” – idézi a szakember szavait az F1-Insider.com.
„A Hondának rá kell kapcsolnia, máskülönben a hátrányunkat a kasztnival kell kompenzálnunk. Jelenleg úgy látom, két versenyen lehetünk előnyben a tengerszint feletti magasság okán: Mexikóban és Sao Paulóban. A többi négy pályán jelenleg a Mercedes a favorit.”