Red Bull: Nem csak nekünk vannak kérdéseink a Mercedes motorjával kapcsolatban - F1VILÁG.HU

Red Bull: Nem csak nekünk vannak kérdéseink a Mercedes motorjával kapcsolatban

HIRDETÉS
Nemcsak a Red Bull, hanem más gyártók is jelezték már aggályaikat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) felé a Mercedes V6-os erőforrásával kapcsolatban – nyilatkozta Christian Horner.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 03: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing, Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko talk in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 03, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Getty Images/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-24H29JPFD2111 // Usage for editorial use only //
HIRDETÉS

A német istálló Valtteri Bottas révén győzni tudott a múlt hétvégi Török Nagydíjon, miközben Lewis Hamilton a 11. helyről rajtolva ötödikként ért célba Isztambulban. A Mercedes továbbra is élen áll a konstruktőrök versenyében, míg Hamilton hátránya 6 pont az egyéni versenyben Max Verstappen mögött.

A Red Bull csapata a vasárnapi versenyt követően újra a Mercedes motorjáról elmélkedett, a német istálló ugyanis igazán „meglepő” végsebességgel rukkolt elő Isztambulban.

„Egyenesbéli sebességükkel jelentős előrelépést tettek a közelmúltban, és azt gondolom, hogy miközben korábban kompenzálni tudtuk ezt kisebb szárnyakkal, most közel sem tudunk kerülni” – mondta nemrég Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

A szakember nemrég a DAZN televíziónak nyilatkozva arról is beszélt, néhány hete kérdésekkel fordultak a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) a Mercedes erőforrásával kapcsolatban, és nem ők voltak az egyetlenek.

A Mercedes a Brit Nagydíjon tudott jelentős előrelépéseket tenni – javarészt annak köszönhetően, hogy egy komoly fejlesztési csomaggal szerelte fel versenyautóit.

A riválisok viszont azt gyanítják, a német istálló nemcsak aerodinamikai megoldásainak köszönhetően tudott lépéselőnybe kerülni, hanem bizony egy ügyes trükköt is bevet a kanyarkigyorsítások kezdeti fázisaiban, amivel komoly javulást értek el. A Red Bull azt gyanítja, a Mercedes egy okos trükknek köszönhetően rövid időre külön tudja választani az intercoolerből érkező hideg és forró levegőt a V6-os erőforráson belül, a kanyarkigyorsítások elején így mintegy 20 lóerős teljesítménytöbblethez jutnak.

„Feltettünk néhány kérdést, ahogy teszi azt minden csapat” – mondta Christian Horner nemrég. „Egyébként nem csak a Red Bull. Voltak más gyártók is, akik kérdéseket tettek fel, és továbbra is ezt teszik. Megkértem az FIA-t, hogy vizsgálja meg a dolgot, mert ha olyan végsebességet ér el valaki, mintha nyitva lenne a DRS-e, az igazán lenyűgöző.”

A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko ugyancsak beszélt a Mercedes lenyűgöző előrelépéséről.

„Rejtély számomra, a Mercedes hogyan talált ennyi motorerőt a silverstone-i verseny óta” – idézi a szakember szavait az F1-Insider.com.

Hirdetés

„A Hondának rá kell kapcsolnia, máskülönben a hátrányunkat a kasztnival kell kompenzálnunk. Jelenleg úgy látom, két versenyen lehetünk előnyben a tengerszint feletti magasság okán: Mexikóban és Sao Paulóban. A többi négy pályán jelenleg a Mercedes a favorit.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!