A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a Forma-1-nek nem kellene engednie a Mercedes zsarolásának, miszerint a német gyártó hátat fordít a királykategóriának, amennyiben változtatnak a jelenlegi motorformulán.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a Forma-1-nek nem kellene engednie a Mercedes zsarolásának, miszerint a német gyártó hátat fordít a királykategóriának, amennyiben változtatnak a jelenlegi motorformulán.
Több csapat is úgy véli, az idei évben bevezetett V6-os turbómotorok hosszú távon egyszerűen nem fenntarthatók a rendkívül magas költségek miatt, éppen ezért meg kellene fontolni egy új motorformula bevezetését.
A Red Bull már elő is állt egy javaslattal: a Milton Keynes-i istálló szerint meg lehetne tartani a jelenlegi V6-os aggregátokat, de egy sztendert hibrid-rendszert kellene gyártani hozzájuk, így a motorgyártók komoly tehertől szabadulhatnának meg.
Egy ilyen lépés viszont szembemenne a Mercedesszel, a német gyártó számára ugyanis elengedhetetlen hibrid rendszerének reklámozása a Forma-1-ben.
Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke korábban kijelentette, ha száműzik a jelenlegi erőforrásokat, kivonulnak a száguldó cirkuszból.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban úgy véli, nem szabadna engedni a Mercedes zsarolásának.
„Mit lehet tenni? Ha minden marad a régiben, lehet, hogy a Renault és még másik egy vagy két gyártó köszön el. Azt kell tehát tenni, ami a sport érdekeit szolgálja, nem pedig azt, ami egy adott gyártónak kedvez” – mondta a szakember.
„Nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne oldjuk meg ezt a kérdést 2016-ra. Meg kell szabadulnunk néhány kütyütől, és hagynunk kell, hogy a versenyzők vezessék az autókat.”
„Egyszerűen túl sok kommunikáció zajlik az energia-menedzsmentet illetően, ami nem jó. Vissza kell szorítanunk ezt, a versenyzőkre kell bíznunk az autókat.”
Horner szerint egy sztendert hibrid-rendszerrel csökkenteni lehetne a költségeket, ami a gyártók és a csapatok helyzetét is megkönnyítené.
„Alapvetően van választásunk: azt is mondhatjuk, hogy 2016-ra megnyitjuk a fejlesztéseket és annyit költünk, amennyit akarunk. De kétlem, hogy ezt szeretnék a gyártók. Lehet, hogy el is veszítünk egyet-kettőt, ha ezt az utat választjuk.”
„De mondhatjuk azt is, hogy megpróbáljuk csökkenteni a költségeket és egy olyan megoldást választunk, melynek köszönhetően megmarad a versengés, de sokkal többszereplős lesz, és kedvezőbb az ügyfélcsapatoknak is.”
„Szerintem ez sokkal logikusabb megoldás. Természetesen nem lesz népszerű mindenkinél, de összességében jót tenne a Forma-1-nek.”