Nemrég lapunk is beszámolt arról, hírügynökségi jelentések szerint a Volkswagen jövő héten hozhat végleges döntést arról, hogy két márkája, az Audi és a Porsche csatlakozik-e a Forma-1-hez 2026-tól. Kezdetben még arról szóltak a hírek, a két vállalat motorgyártóként érkezhet meg a száguldó cirkuszba, legutóbb viszont már arról lehetett hallani, gyári csapatként képzelik el szereplésüket az F1-ben.
Míg az Audit a McLarennel, addig a Porschét a Red Bull-lal hozták összefüggésbe, és míg előbbi partnerség vonatkozásában a felek tavaly év végén még tagadtak, addig a Red Bullnál elismerik, egyeztettek már a Porschéval egy esetleges partnerség kapcsán.
A Red Bullnál jelenleg is zajlik a motorrészleg építése Milton Keynes-ben, így az energiaital-gyárosok készen fognak állni arra, hogy az új motorformula 2026-os bevezetésére saját erőforrást fejlesszenek maguknak. Ám nem zárkóznak el egy autógyártóval való partnerségtől sem. Az osztrákok nemrég jelentették be, 2028 végéig meghosszabbították a regnáló világbajnok, Max Verstappen szerződését.
Helmut Marko a Red Bull motorsport-tanácsadója a Formel1.de című lapnak nyilatkozva elárulta, a holland „egyértelműen fontos szereplő ebben a sakkjátszmában”, és „a lehetséges gyártók fontolóra vétele nem észszerűtlen” dolog.
Az interjúban Markót arról is megkérdezték, szeretne-e látni a Forma-1-ben egy Red Bull-Porschét Verstappennel, no meg persze az 1-es rajtszámmal, a szakember pedig vigyorral az arcán kitérő választ adott: „Ha azt mondom, hogy ’jó’, akkor megint azt gondolják, hogy van valamilyen megállapodásunk!”
A 78 éves osztrák ugyanakkor hangsúlyozta, semmiben sem egyeztek meg a Porschéval: „Minden nyitott. Minden irányban tárgyalunk. Logikusnak tartom, hogy mi vagyunk a legvonzóbb partnerek egy gyártó számára.
Marko hozzátette, a Red Bull motorrészlege az év közepétől már „üzemképes” lesz Milton Keynes-ben.