A Ferrari tavaly még a legütőképesebb motorral rendelkezett a Forma-1-ben, a szezon során azonban a riválisok azt gyanították, a maranellóiak trükköznek erőforrásukkal, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezért többször is megvizsgálta a csapat autóit, és számos technikai direktívával kívánt akadályt gördíteni a Scuderia útjába.
Végül februárban jelentették be, bár erre bizonyítékot nem találtak, azt gyanították, hogy a Ferrari valóban trükközött motorjával – ezért egy bizalmas, ám visszatartó erejű megállapodást kötött a szövetség a csapattal.
Hogy mi is szerepel ebben a megállapodásban, az máig nem derült ki – ám egyértelmű, hogy a Ferrari idén már nem tud élni a trükközés lehetőségével, Christian Horner szerint pedig a leggyengébb motorral rendelkeznek az F1-ben.
A Ferrari versenyzői, Sebastian Vettel és Charles Leclerc a 13. és 14. helyeken zárták a Belga Nagydíjat, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint pedig nyilvánvaló, hogy az olaszok idén minek köszönhetően estek ennyire vissza.
„Nyilván le lehet vonni a következtetéseket a Ferrari jelenlegi teljesítménye láttán” – mondta a Red Bull csapatfőnöke újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva a belgiumi verseny után.
„De végső soron győznünk kellett volna azokon a versenyeken, amiket ők nyertek meg tavaly, ha olyan motort használtak volna, mint most, ami látszólag teljesen más, mint a tavalyi a teljesítmény tekintetében.”
Arra a kérdésre, hogy meglepte-e a Ferrari látványos visszaesése, Horner kifejtette: „Nyilván nagyon nehéz időket élnek most meg, de szerintem nyilvánvalóvá vált, hogy az elmúlt években rossz területre fókuszáltak. Ezért van az, hogy látszólag küszködnek, bármi is volt abban a bizonyos megállapodásban.”
A Red Bull csapatfőnökét megkérdezték arról is, véleménye szerint mi most az erőssorend a motorgyártók között a Forma-1-ben.
„Szerintem a Mercedes még mindig vezet, a Honda és a Renault pedig meglehetősen közel van, függően a pályától és a körülményektől. És aztán ott van a Ferrari a sor végén.”