Önző volt a Mercedes, ezért bólintott rá végül a 2019-es Forma-1-es szabályváltozásokra – ezt mondta Dr. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója.
A száguldó cirkusz berkein belül is sokakat meglepett, hogy végül a csapatok megszavazták az aerodinamikai szabályok módosítását a következő idényre.
Az F1 Bizottsága még május elején hagyta jóvá, hogy a 2019-es évadra egyszerűsítenek az első szárnyakon, illetve növelik a hátsó terelőszárny méretét, hogy hatékonyabbá tegyék a DRS-rendszereket.
Úgy tudni, az online-szavazáson a Mercedes és partnercsapata, a Force India csupán 15 perccel a határidő lejárta előtt szavazott igennel a tervezett módosításokra.
„60 százalékban ellene, 40 százalékban pedig mellette voltunk. De aztán közelebbről is megvizsgáltuk a koncepciót, és úgy láttuk, hogy van értelme. Mindig nem lehet vétózni” – kommentálta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke.
A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko viszont azt mondja, egészen más oka van annak, hogy a Mercedes megszavazta a 2019-es szabályváltozásokat.
„A Mercedes azért akarta az új szabályokat, mert már a végét járja jelenlegi aerodinamikai koncepciójuk. A nulláról akarnak kezdeni mindent, mert az árt nekünk” – mondta a szakember.