A téma versenyről versenyre visszatér, leginkább a pályahatárok következetlen alkalmazása miatt.
A Red Bull versenyzője, Max Verstappen a vasárnapi Portugál Nagydíj hajrájában megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és úgy tűnt, övé lehet az ezért járó bónuszpont, köridejét azonban végül törölték, mert a 14-es kanyarban kiszélesítette a pályát.
„Furcsa ez, mert elvileg nem figyelték a pályahatárokat a 14-es kanyarban” – mondta közvetlenül a leintés után a holland.
Az F1Világ.hu úgy tudja, a 14-es kanyarban valóban nem is volt szenzoros ellenőrzés – az csak az 1-es és 4-es kanyarokban volt elérhető a versenybírók számára, Verstappen pályaelhagyását tehát vizuálisan szúrták ki a „toronyban”.
A versenyzők és a csapatok ezen a hétvégén is több iránymutatást kaptak a pályahatárokra vonatkozóan: a legutolsót szombaton küldte ki Michael Masi versenyigazgató, ebben figyelmeztette a pilótákat, törlik a köridőket, ha a 14-es kanyarban is szélesen fordulnak.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a verseny után fakadt ki: szerinte jó lenne, ha végre következetesen alkalmaznák a pályahatárokat.
„A pályahatárok jelentik a küzdelem csontvázát, nemde? És a következetes alkalmazásuk” – mondta Christian Horner a Sky Sports F1 televíziónak, majd hozzátette, Sergio Perezt úgy előzte meg Lando Norris a versenyen, hogy négy kerékkel kiszélesítette a pályát.
„A pálya határain kívül előzték meg őt. Kapunk egy dokumentumot az FIA-tól, és az, hogy ennek az alkalmazása egyik napról a másikra változik, frusztráló. Sergio is nagyon frusztrált volt emiatt.”