A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz azt mondja, ha a hétvégi Ausztrál Nagydíjon csapata fél másodperces lemaradásban lesz a Mercedesszel szemben, akkor esélyük lehet arra, hogy a futamgyőzelmekért harcoljanak 2018-ban.
Habár a csapatnál biztosak abban, komoly előrelépéseket tettek a télen, továbbra is nagy kérdőjel, hogy a Renault erőforrásai képesek lesznek-e felvenni a versenyt a Mercedes motorjaival.
„Nem tudjuk pontosan, mit csinált eddig a Mercedes, és mekkora lesz az előnyük, de ha 0,5 másodperccel leszünk lemaradva, fel tudjuk venni velük a versenyt a kasztninkkal és a versenyzőinkkel” – mondta a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz.
„Ha 1 másodperc lesz a hátrányunk, az túl nagy különbség ahhoz, hogy győzelmekért harcoljunk. De összességében azt gyanítom, a Ferrari és a Red Bull közelebb került a Mercedeshez.”
A Red Bull ifjú pilótája, Max Verstappen egyetért abban, fontos lépés lenne számukra, ha fél másodpercre meg tudnák közelíteni a világbajnok istállót.
„A tavalyi szezon vége felé sokkal versenyképesebbek voltunk, és remélhetőleg a téli teszteken sikerült még közelebb kerülnünk, és hasonló lépést teszünk majd meg a szezon elején is” – magyarázta a holland.
„De azt gondolom, még mindig a Mercedes a legyőzendő csapat. Még mindig nagyon gyorsak.”
„Jó lenne, ha jobb formában kezdhetnénk a szezont, mint tavaly. És igen, ha mondjuk fél másodpercen belülre kerülnénk, kétségkívül harcolni tudnánk velük néhány pályán.”
Verstappen csapattársa, Daniel Ricciardo szerint a jó idénykezdet kulcsfontosságú lesz a Red Bull csapata számára.
„Csapatként az egy óriási dolog lenne” – mondta a hazai futamára készülő ausztrál.
„És szerintem így is lesz. Ha erősen kezdenénk, az idén hosszabb távra megalapozhatná a dolgokat, és harcolhatnánk a bajnoki címért. Szóval igen, nagyszerű volna jó formában kezdeni.”
Habár nem biztos a jelenlegi formában, Mateschitz kifejtette, biztos benne, hogy a Red Bull és testvércsapata, a Toro Rosso jobb formában lesz, mint 12 hónappal ezelőtt.
„El kell ismernem, hogy tavaly év elején nemcsak a motorral volt gondunk, hanem a kasztnival is” – ismerte el a tulajdonos.
„A szezon első felében újra kellett terveznünk, és csak a szezon felétől kezdve voltunk versenyképesek. Idén teljesen más lesz a helyzet.”
„A Toro Rossónál pedig a Honda-motor óramű pontossággal működik, megbízható, és ugyanolyan teljesítményre képes, mint a Renault. A Red Bull ismét remek autót visz pályára. A Renault-motor pedig vezethetőbbnek és megbízhatóbbnak tűnik.”
„Viszont még nem tudjuk, mennyire pontosak a próbapadon mért adatok. Összességében viszont azt gondolom, közelebb vagyunk most a topmotorhoz és a kasztni tekintetében is, mint tavaly.”