A silverstone-i gárda számára kiábrándítóan indult az idény, a szezon első öt versenyén mindössze 6 pontot tudtak szerezni versenyzői, így az Aston Martin mindössze a 9. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében. Már jó ideje tudni lehet, hogy az istálló egy komolyabb fejlesztési csomaggal készül a Spanyol Nagydíjra, és lényegében egy B-autót visz pályára.
Nos, csütörtökön az első fotók is elkészülhettek az átszabott AMR22-esről a barcelonai bokszutcában, a versenyautó pedig első ránézésre is jelentősen átalakult. Különösen szembetűnő a módosított oldalszekrény, mely a Red Bull RB18-asán látható, radikális megoldásra hajaz.
Az istálló csapatfőnöke, Mike Krack nemrégiben úgy fogalmazott, rendkívül sokat várnak a fejlesztésektől, ám hogy pontosan hogyan is teljesítenek majd az újítások, arra még várnunk kell egy kicsit.
Érdekesség, hogy a korábban még Racing Point néven szereplő istállót 2020-ban komoly kritika érte, amiért egy, a Mercedes egy évvel korábbi autójára kísértetiesen hasonló modellel állt elő. Noha a két istálló komoly technikai partnerséget ápol egymással, a csapatnál állították, úgynevezett „fordított tervezéssel” másolták le a Mercedes világbajnok autóját.
Könnyen lehet, hogy az Aston Martin most hasonlóval próbálkozik, ezúttal azonban nem a Mercedes, hanem a remek formában lévő Red Bull versenyautóját igyekeznek másolni.
Andrew Green, az Aston Martin technikai igazgatója még a versenyhétvégét megelőzően az Auto Motor und Sport című német lapnak úgy nyilatkozott, a hatékony oldalszekrényeken rendkívül sok múlik idén, és bár a Mercedes jelenleg küszködik, az ő megoldásuk is igencsak hatékony lehet – másolni viszont nem egyszerű.
„A cél mindenki számára ugyanaz: tiszta levegőt juttatni a hátsó fékekhez és a diffúzorhoz. Ha jól csinálod, jó és hatékony leszorítóerőt tudsz generálni” – mondta a szakember. „Alapvetően két megközelítés van. Vannak, akik az oldalszekrények által felülről áramoltatják a levegőt, ezt nevezzük leáramlásnak. A többiek – így mi is – megpróbáljuk a padlólemez felől nyerni a levegőt egy alávágással. Ha megnézem a Mercedes megoldását, az a benyomáson, hogy elméletben az ő megoldásuk az, ami a legtöbb levegőenergiát juttatja el a kritikus pontokra. Amint megszabadulnak a pattogástól, egy nagyon érdekes út lehet az, amit ők járnak. Lemásolni viszont nem könnyű. Ehhez ilyen céllal kell megépíteni a kasztnit is.”
Az Aston Martin nem titkoltan rengeteget küszködik a „delfinezés” jelenségével, így az új fejlesztésekkel a pattogás enyhítését tűzték ki legfőbb célként. Emellett viszont a súlycsökkentésre is nagy hangsúlyt fektettek, az AMR22-es versenygép ugyanis a hírek szerint az egyik legnehezebb a jelenlegi mezőnyben.