A jelenlegi V6-os erőforrásokat 2014 óta használják a Forma-1-ben, a hibrid éra nagy részében viszont a Renault képtelen volt tartani a lépést a Mercedesszel és a Ferrarival. Ez odáig vezetett, hogy a Red Bull csapata 2018 végén szakított a franciákkal, és a Honda erőforrásait kezdte el használni.
Remi Taffin, a Renault motorfőnöke viszont most azt mondja, a tavalyi szezon során kapott GPS-adatok alapján V6-os erőforrásuk már tartja a lépést a riválisokéval, sőt!
„Szoros küzdelmet látunk a Mercedesszel és a Ferrarival a motorteljesítményt tekintve” – idézi a szakember szavait az Auto Motor und Sport.
„A Mercedes egy kicsit mögöttünk van, a Ferrari egy kicsit előttünk. A Honda pedig egy lépéssel hátrébb. De nem beszélhetünk már 50 kilowattnyi különbségekről. A Ferrari, a Mercedes és köztünk 5-10 kilowattnyi különbségek vannak. A Honda pedig körülbelül 15-20 kilowattal van lemaradva.”
A Renault az elmúlt években két partnercsapatát, a Toro Rossót és a Red Bullt is elveszítette, az idei szezont követően pedig a McLarennel is befejeződik az együttműködés, a wokingiak ugyanis Mercedes-motorokra váltanak. Taffin azt mondja, manapság már nem jár olyan komoly előnyökkel egy partneristálló.
„Egy partnercsapat előnye inkább a motor megbízhatóságában keresendő. Azzal, hogy négy autó köröz, négyszer annyi idő van arra, hogy azonosítsunk problémákat” – magyarázta. „De a fejlesztéseket tekintve semmit sem nyerünk.”
„Úgy fejlesztjük az erőforrást, hogy az megfeleljen a mi autónknak. Nincs lehetőség arra, hogy párhuzamosan folytassunk két fejlesztést.”