A Forma-1-ben összesen négy csapatot motorokkal ellátó Renault meg van győződve arról, képes lesz befogni riválisát, a Mercedest a 2014-es bajnokság során.
A Forma-1-ben összesen négy csapatot motorokkal ellátó Renault meg van győződve arról, képes lesz befogni riválisát, a Mercedest a 2014-es bajnokság során.
A francia vállalat erőforrásaival rengeteg volt a probléma a téli felkészülés során, ezek egy részét sikerült megoldani az évadnyitó Ausztrál Nagydíjra, ám még bőven van tennivaló a Renault háza táján.
A Mercedes versenyzője, Nico Rosberg Melbourne-ben 24 másodperces előnnyel ért célba a Daniel Ricciardo hajtotta Renault-motoros Red Bull előtt, az ausztrált azonban később kizárták a futamból.
A megbízhatóság mellett teljesítmény tekintetében is hátrányban van a Renault, Remi Taffin, a vállalat pályaműveletekért felelős vezetője azonban úgy véli, minden adott ahhoz, hogy felzárkózzanak.
„Nyilvánvaló, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk a Mercedesekkel szemben. Kijelenteni azt, hogy 1 másodpercről beszélünk, meglehetősen nehéz, de az biztos, hogy nem 1 tizedről van szó” – mondta a szakember.
„A hátrányunk közelebb van az 1 másodperchez, mint az 1 tizedhez, vagy századhoz. Tudjuk, mennyire messze vagyunk a Mercedestől, mint ahogy azzal is tisztában vagyunk, mit tudunk tenni a következő versenyen, hogy csökkentsük a lemaradást.”
„Az általunk jelenleg használt erőforrásban minden szükséges komponens megtalálható ahhoz, hogy felzárkózzunk, egyszerűen csak a dolgok optimalizálásáról van szó, no és persze arról, hogy mindent maximális teljesítménnyel működtessünk.”
„Csak meg kell oldanunk a megbízhatóságot, illetve jól kell használnunk együtt bizonyos dolgokat.”
Taffin kifejtette, fontos leckéket tanultak meg múlt hétvégén, Melbourne-ben, köszönhetően annak, hogy Ricciardo, valamint a két Toro Rosso is teljesítette a versenytávot – bár kétségkívül kiábrándító, hogy a kinetikus energia-visszanyerő rendszer hibája miatt mindkét Lotus kiesett.
„Olyan volt, mintha egy délután során négy napot teszteltünk volna. Ennek eredményét látni fogjuk Sepangban, jobbak leszünk, de a célba ért autókat tekintve 50 százalékos a mérlegünk.”
„50 százalékuk elég jól teljesített, de nem olyan szinten, ahogy vártuk. Szóval nagy utat kell még megtennünk. Működtetni tudjuk motorjainkat, de hátrányt jelent az, hogy több autónk nem ért célba mi hibánkból. Viszont nem olyan problémákról van szó, amiket nem tudunk orvosolni.”