A Renault szerint nem kell komolyan venni azokat a feltételezéseket, melyek szerint a Mercedes radikálisan új koncepciójának köszönheti jelenlegi előnyét a Forma-1-ben.
A Renault szerint nem kell komolyan venni azokat a feltételezéseket, melyek szerint a Mercedes radikálisan új koncepciójának köszönheti jelenlegi előnyét a Forma-1-ben.
Lapértesülések szerint a Mercedes azért került ekkora fölénybe az új szabályok bevezetését követően, mert egy trükkös megoldást alkalmazva különválasztotta erőforrásának kompresszorát, valamint turbináját – így azok a motoregység két ellentétes végén helyezkednek el.
A tervezésnek köszönhetően állítólag jóval hatékonyabban tud dolgozni a turbó a V6-os erőforrásban, a Renault szerint azonban nem ebben rejlik a Mercedes sikerének titka.
„Ez a tervezési filozófia jelentősen eltér a miénktől, ez tény. De mi nem úgy láttuk ezt, hogy olyan jelentős előny birtokába jut általa a Mercedes, vagy komoly hátrányt jelent majd nekünk” – mondta Rob White, a Renault vezető motormérnöke.
„Nem olyan megoldásról van szó, amire nem gondoltunk, vagy, amikor megláttuk, azt mondtuk: ’Te jó ég, ez egy remek ötlet volna!’”
A Renault-nál biztosak benne, nincsenek alapvető problémák az általuk használt motor tervezésével.
„Nincs semmi leküzdhetetlen probléma a motorral. Vannak dolgok, melyekkel jelentős előrelépéseket tettünk, és olyanok is, melyek elérhetőek lesznek a jövőben.”