A Renault Forma-1-es csapatánál nem tartanak attól, hogy a rivális csapatok tiltakoznak majd új kipufogórendszerük ellen.
A francia istálló új autójának kipufogóját úgy alakították ki, hogy az a hátsó szárny irányába fújja a forró kipufogógázokat – a hátsó szárnyat pedig emiatt hőálló anyagokkal erősítették meg.
A barcelonai teszteken látottak alapján egyértelműnek is tűnik, hogy a forró gázok elérik a hátsó szárnyat, így felmerülhet a gyanú, hogy a Renault aerodinamikai célokra használja a kipufogógázokat.
Nick Chester, a francia istálló technikai igazgatója azonban nem tart attól, hogy a riválisok bepanaszolják őket.
„Nem hallottam panaszt. A kipufogót különféle módokon lehet elhelyezni, mi pedig egy kicsit közelebb helyeztük a karosszéria tetejéhez” – mondta a szakember.
„A legtöbb autó esetében a kipufogógázokat többé-kevésbé a szárny felé irányítják, ezért fejlesztettünk ki egy olyan megoldást, mely a legtöbbet hozza ki azokból a lehetőségekből, amiket a szabályok megengednek.”
„Ha a kipufogócső ott helyezkedik el, ahol egyébként a szabályok lehetővé teszik, szerintem nincs probléma.”