Nem lesz könnyű megoldást találni az idén bevezetésre került ’Halo’ TV-közvetítésekre gyakorolt negatív hatásaira, a Forma-1 szabályai ugyanis meglehetősen korlátozott lehetőségeket kínálnak a kamerák elhelyezésére vonatkozóan.
A Technikai Szabálykönyv kimondja, minden autónak négy kamerapozícióval kell rendelkeznie, és valamennyi autó esetében a fix kamerapozíciót a felső légbeömlő teteje jelenti. A többi kamera elhelyezéséről versenyről versenyre döntenek, a kameratartók pozícióját azonban konkrétan meghatározza a szabálykönyv.
Az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésén jól látszott, a kamerák képét bizony jelentős mértékben kitakarja az idén kötelezően használandó fejvédő glória. Leginkább a felső légbeömlő oldalán elhelyezett kamerákat érintette hátrányosan a ’Halo’.
„Ami nagyon felbosszant engem, az az, hogy a hasznos kép jó 50 százaléka fekete”- mondta félig-meddig viccelődve a Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer. „Persze még nagyon korai szakaszban járunk. Meggyőződésem, hogy sikerül okosabb megoldásokat is kitalálnunk.”
A Forma-1 vezetőségén belül pontosan tudják, javítani kell a helyzeten, ám nincs egyszerű dolguk, hiszen a kamerapozíciókat a technikai szabálykönyv határozza meg. A szabálykönyv pedig kimondja, az ezekre irányuló módosításokat az előző idény június 30-áig jelezni kell a csapatoknak. Mindez azt jelenti, hogy mindennemű változtatást minden bizonnyal csak a 2019-es szezonra lehetne elvégezni.
„Nem akarunk olyan kameraképeket, melyek nem érdekesek vagy izgalmasak” – idézi a Motorsport.com a Forma-1 egyik bennfentesét. „A célunk az, hogy látványos képeket biztosítsunk. Viszont nem fogunk elhamarkodott döntéseket hozni.”