Nico Rosberg nyerte a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat, győzelmének hála pedig átvette a vezetést a bajnoki összetettben. Daniel Ricciardo másodikként, Lewis Hamilton harmadikként futott be.
Nico Rosberg nyerte a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat, győzelmének hála pedig átvette a vezetést a bajnoki összetettben. Daniel Ricciardo másodikként, Lewis Hamilton harmadikként futott be.
A pole-ból induló Nico Rosberg jól jött el a piros lámpák kialvásakor, Daniel Ricciardo megtartotta a második, Lewis Hamilton pedig a harmadik helyet. Miközben az élmezőny szépen eljött, hátrébb már voltak bonyodalmak, Nico Hülkenberg ugyanis összeütközött Carlos Sainz Toro Rossójával, minek következtében a német feladni kényszerült a futamot.
A baleset miatt be kellett küldeni a biztonsági autót, a futam pedig a 3. körben folytatódhatott – igaz, egy meglehetősen veszélyes incidens után, miközben ugyanis az élen autózó Nico Rosberg már padlógázzal érkezett meg a célegyeneshez, az egyik pályabíró még a kerítésen belül tartózkodott.
Az újraindítás után Rosberg megtartotta a vezetést, Hamilton pedig próbálta támadni a második helyen haladó Lewis Hamiltont, ám nem járt sikerrel. A 9. helyről rajtoló Fernando Alonso pedig tartotta 5. helyét.
A 6. körben Carlos Sainzot narancs/fekete zászlóval utasították a stewardok arra, hogy sérült autója miatt 3 körön belül hajtson a bokszba, és orvosolják a problémát. Az akkor 7. helyen haladó spanyol 1 körrel később érkezett is, versenyautójára pedig feltették a Pirelli szuperlágy abroncsait.
Rosberg ekkor már 3,3 másodperces előnnyel haladt az élen, Hamilton pedig 2,4 másodperccel volt lemaradva Daniel Ricciardótól. A Mercedes csapata már a 9. körben figyelmeztette Rosberget, kímélje a fékeket, azzal ugyanis komoly problémák lehetnek a kanyargós utcai pályán.
A motor- és váltócsere után a 22. helyről rajtoló Sebastian Vettel a verseny 10. körében már Felipe Nasr mögött, a 13. pozícióban haladt, ám nem volt könnyű számára a felzárkózás a pálya karakterisztikájából adódóan.
A verseny 12. körében Esteban Ocont 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, miután a stewardok szerint a biztonsági autó bentléte alatt előzött a pályán.
A rossz rajt után a 9. helyre visszacsúszó Max Verstappen a 14. körben érkezett meg első kerékcseréjére, mely során a szuperlágy abroncsokat szerelték autójára. A holland – akárcsak csapattársa, Daniel Ricciardo – ugyanezen keverékkel vágott neki a versenynek.
Ricciardo és Hamilton a 16. körben érkezett, az ausztrál a szuperlágy, a bajnoki éllovas pedig a lágy keverékű Pirelli-gumikat kapta.
Az élről Nico Rosberg 1 körrel később érkezett meg a bokszba, a német a verseny második etapjára csapattársához hasonlóan a lágy abroncsokat kapta. Az éllovasok kiállása után Kimi Räikkönen került az élre, a 17. kör végén azonban érkezett a finn is kerékcserére.
Az első kerékcserék után Rosberg előnye 7 másodpercre nőtt Ricciardóval szemben.
A 19. körben Max Verstappen Daniil Kvyatot kezdte el keményen támadni, az orosz azonban nagyon agresszíven védte a 8. pozíciót.
Az eltolt taktikával próbálkozó Sergio Pérez, illetve a mezőny végéről rajtoló Sebastian Vettel a 22. körben az 5. illetve 6. helyen haladtak – természetesen ekkor még egyikük sem cserélt kereket. A Ferrari német versenyzője a 24. kör végén érkezett meg a bokszba, a második etapra pedig az ultralágy gumikat szerelték fel versenyautójára.
A másik Ferrarival Kimi Räikkönen időközben 1 másodpercre megközelítette a lágy gumikkal szemlátomást küszködő Hamiltont, és miután az angol a 33. körben hibázott, a 2007-es év legjobbja kegyetlenül kihasználta a lehetőséget. Räikkönen rögtön az előzést követően érkezett is második kiállására, akárcsak az élen autózó Rosberg.
A Williams versenyzője, Valtteri Bottas a 37. körben technikai probléma miatt feladta a futamot.
A verseny 39. körében Lewis Hamiltonnal közölte versenymérnöke, átállnak a B-tervre, így a verseny végére beterveznek még egy kerékcserét.
Sebastian Vettel a verseny 42. körében érkezett meg utolsó kiállására, így a hajrára ő is megkapta a leglágyabb keveréket. A Ferrari német versenyzője a 6. helyen folytatta a versenyt, majd Max Verstappen kiállása után előrelépett az 5. helyre.
A 3. helyről Kimi Räikkönen a 46. kör végén érkezett utolsó kerékcseréjére, és Lewis Hamilton mögé érkezett vissza a pályára, kinek autóján ekkor már a szuperlágy abroncsok voltak fent.
Daniel Ricciardo 1 körrel később érkezett, az ausztrál hátránya a kiállás előtt 2,5 másodperc volt Rosberghez képest.
A Mercedesnél időközben úgy döntöttek, a németet nem hívják ki egy harmadik kiállásra, noha Ricciardo ekkor körönként 3,5 másodperccel volt gyorsabb nála a vadonatúj szuperlágy abroncsokon. Az ausztrál hátránya az 50. körben már csak 18 másodperc volt Rosberghez képest.
Az 54. körben Max Verstappen érkezett meg a 6. helyen haladó Fernando Alonso mögé, és egy határozott manőverrel meg is előzte a spanyolt. Rosberg előnye ekkor az élen már csak 8,5 másodperc volt, miközben Ricciardo körönként 2 másodperccel volt gyorsabb nála.
Bár a verseny utolsó köreiben az ausztrál lendülete némiképp megcsappant, végül 4 tizedmásodpercre meg tudta közelíteni Rosberget, megelőznie azonban már nem sikerült.
A Mercedes német pilótája így megnyerte a Szingapúri Nagydíjat, Ricciardo másodikként, Lewis Hamilton pedig harmadikként ért célba.
Győzelmének köszönhetően Rosberg újra élre ugrott a bajnoki összetettben, előnye 8 pont Hamiltonnal szemben.
Hamilton mögött a 4. helyen Kimi Räikkönen, míg az 5. pozícióban a mezőny végéről rajtoló Sebastian Vettel futott be. Max Verstappen követte a két Ferrarit, Fernando Alonsót pedig a 7. helyen intette le a kockás zászló.
Pontot szerzett még Sergio Pérez, Daniil Kvyat és Kevin Magnussen is.
A Forma-1-es világbajnokság 2 hét múlva a Maláj Nagydíjjal folytatódik.