A Mercedes német versenyzője, Nico Rosberg elárulta, egy, az ERS-rendszerrel kapcsolatban felmerült probléma is szerepet játszott abban, hogy alulmaradt csapattársával, egyben bajnoki riválisával, Lewis Hamiltonnal szemben Austinban.
A Mercedes német versenyzője, Nico Rosberg elárulta, egy, az ERS-rendszerrel kapcsolatban felmerült probléma is szerepet játszott abban, hogy alulmaradt csapattársával, egyben bajnoki riválisával, Lewis Hamiltonnal szemben Austinban.
Rosberg a pole pozícióból vághatott neki a bajnokság 17. versenyének, a 24. körben azonban az addig mögötte autózó Hamiltont támadásba lendült és a 12-es kanyar előtt megelőzte őt.
A versenyt végül másodikként befejező német a leintést követően kellett, hogy rádöbbenjen, rossz kapcsolót kezdett el tekergetni a csapattársával való küzdelem során, ezért nem tudott több energiát felhasználni védekezés közben.
„Hibáztam, mert rosszul akartam több kinetikus energiához jutni” – mondta Rosberg az AUTOSPORT-nak.
„Amikor láttam, hogy jön, úgy döntöttem, extra energiát veszek igénybe, de nem jutottam hozzá. Ha a gombbal intéztem volna, egyből működött volna a dolog, de ha az ember a kapcsolóval állítja, van némi csúszás – szóval nem jött az extra energia.”
„Nagyon lassú voltam hozzá képest, az utolsó métereken ezért is esett rám annyira. Szóval ez egy hiba volt részemről, amiről nem tudtam.”
Rosberg elismerte, védekezhetett volna agresszívebben is Hamiltonnal szemben, elmondása szerint azonban a végkifejlet ugyanaz lett volna.
„Meggyőződésem, hogy csinálhattam volna jobban is, de az ilyen a megítélésen múlik. Ha keményebben védekezek, később fékezett volna kívül, és a következő alkalommal elkapott volna. Azt gondoltam, ha egyszerűen bezárom az ajtót, azzal meg tudom állítani őt, de nem sikerült.”