A szezon első versenyein való küszködés után „rövid távú” megoldásokat vet be a hétvégi Azeri Nagydíjon a Mercedes Forma-1-es csapata.
A német istálló komoly gumikezelési problémákkal küszködik a szezonkezdet óta, főleg a Pirelli lágyabb abroncsaival vannak gondjai riválisaihoz, a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest.
A Mercedes időmérős előnyéből is veszített, Lewis Hamilton pedig Bakuban azt mondta, a hétvégi Azeri Nagydíjon „rövid távú” megoldásokat vetnek be.
„Leültünk és megértettük, hol ment félre a dolog, de a változtatások végrehajtása még zajlik, hiszen lehet 5-10 különféle megoldás egy meghatározott problémára” – mondta a világbajnoki címvédő.
„Most csak abban bízom, hogy a megfelelő egyenletet alkalmaztuk, hogy megkapjuk a helyes választ. Holnapig nem tudom megmondani.”
Hamilton – akinek idén még nem sikerült versenyt nyernie – kíváncsian várja, hogy sikerül-e előrelépniük Bakuban.
„Érdekes meetingjeink voltak, rengeteg munkát fektettünk a dologba. Remélem, hogy ezen a hétvégén alkalmazni tudjuk mindazt, amit megtanultunk.”
„De tudjuk, hogy szoros lesz, a Ferrarik és a Red Bullok nagyon gyorsak voltak itt tavaly. Gyanítom, idén ugyanez lesz a helyzet. Egyelőre fogalmunk sincs, hol végzünk ezen a hétvégén.”
A négyszeres világbajnok hozzátette, a gumiproblémák miatt nem tudják kihozni a maximumot a Mercedes W09-es modelljéből.
„Nem az autóval van gond, a gumikkal ismerkedünk még. Egyik hétvégén ráérzünk, a következőn pedig már nem. És szerintem a gumik mindenki teljesítményére nagy hatással vannak.”
„Az autónk nagyszerű volt eddig, de a legutóbbi versenyen kétségkívül nem teljesítettünk úgy, ahogy általában. De csak ismételni tudom önmagam, ebben nagy szerepet játszanak az abroncsok. Remélem, hogy sikerül felülkerekednünk a gumikérdésen, hogy megmutassuk az autónk valódi teljesítményét.”
A brit versenyző elárulta, a Mercedes nehezen értette meg, miért voltak annyira versenyképesek Ausztráliában, a következő versenyen pedig miért gyengélkedtek.
„Nem mondanám azt, hogy mázlink volt Melbourne-ben, de valahogy természetesebben kerekedtünk felül a dolgokon. Pályára vittük az autót, ami egyből jól működött. Könnyebb volt dolgozni a gumikkal. De a mérnökök nem tudták megmagyarázni, miért voltam olyan gyors az időmérőn és a versenyen, mások pedig miért nem.”
„A Ferrarik lassúak voltak a kanyarokban, a következő versenyen pedig már nagyon gyorsak, szóval találtak valamit, és nagy valószínűséggel a gumikkal.”
„Ha megnézünk minden versenyzőt, látható, hogy eltérőek a tempók a kivezető körökön. Valakinek két körre is szüksége van, hogy működésre bírja a gumikat, másoknak pedig még többre. És vannak, akiknek ez már a kivezető körön sikerül.”
Hamilton azt mondja, mivel nem sok időt tölthetnek a pályán, nehéz javítani a helyzeten.
„A hétvégéken nehéz megoldást találni, az edzések elég rövidek. De határozottan úgy érzem, hogy ez egy olyan terület, melyen fejlődnünk kell. És nem lehet arra fogni, hogy nem voltak gumitesztjeink, mert voltak tavaly, és annyi időt és energiát fektettünk bele, mint bárki más.”
„Vannak dolgok, amiket az ember gyorsabban megtanul, mint mások. Ezen a hétvégén már jobban értjük a helyzetet, és remélem, hogy ez nem fogja elrejteni a valós teljesítményünket, és bízom abban, hogy nem is hátráltatnak minket ezek a problémák, ahogy a legutóbbi versenyen.”