A Williams ügyvezetője, Adam Parr úgy gondolja, hogy akár 24-re is meg lehetne emelni a versenyek számát a Forma-1-ben, ám ahhoz az kell, hogy egy nappal lerövidítsék a versenyhétvégéket.
A Williams ügyvezetője, Adam Parr úgy gondolja, hogy akár 24-re is meg lehetne emelni a versenyek számát a Forma-1-ben, ám ahhoz az kell, hogy egy nappal lerövidítsék a versenyhétvégéket.
A sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone már korábban elmondta, hogy a jövőre bemutatkozó Indiai Nagydíjjal húsz állomásból fog állni a 2011-es versenynaptár, ugyanis egyik idei helyszíntől sem akarnak megszabadulni.
Nemrég jelentették be, hogy 2012-től az Amerikai Nagydíj is visszatér, méghozzá a texasi Austinban, és több ország is jó eséllyel pályázik a bekerülésre.
Bár sokak szerint további új helyszínek csak úgy kerülhetnek be a versenynaptárba, ha a szervezők megszabadulnak néhány jelenlegi helyszíntől, Parr elmondta, hogy ha lerövidítenék a versenyhétvégéket, tovább növelhetnék az állomások számát a jövőben.
„Már beszéltünk a bővítésről annak kapcsán, hogy megváltoztatnánk a menetrendet, ugyanis ilyen hosszú hétvégékkel logisztikailag nagyon nehéz lenne 24 versenyt teljesíteni egy adott szezonban” – mondta a szakember.
„Azonban ha sikerülne megváltoztatni a versenyhétvégék menetrendjét, és három helyett csak két napot töltenénk a pályán, akkor még több versenyt rendezhetnénk a jövőben.”
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn azonban figyelmeztetett, hogy nem szabad elkapkodni a versenynaptár kibővítését, ugyanis számos hátulütője lehet ennek.
„Úgy gondolom, hogy egy radikális változtatás esetén olyan számot kapunk, hogy már két szerelőgárdát kell alkalmaznunk, mint a NASCAR-ban” – magyarázta. „Ez pedig nagyon költséges, szóval lehet variálni, de csak úgy, hogy azt megfelelően tudjuk menedzselni.”
„Persze mindannyian örülünk annak, ha bővül a versenynaptár, de megfelelően kell kezelni a helyzetet. A jövőben bemutatkozó helyszínek nagyon jók, fontos piacokra juthatunk el, ami mindenképpen pozitív dolog, de vannak hátulütői is a sok versenynek.”
„Több motort, féket, és más hasonló dolgokat használunk el. Repülnünk kell, szállodákat használunk, azonban sok pénzt már azelőtt elköltünk, hogy az első versenyen rajthoz állnánk.”
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint a húsz verseny bőven elég, azt a csapatok különösebb probléma nélkül kezelni tudják.
„Bízom abban, hogy nem lesz 24 verseny, mert én mindig a 20 futamot tartottam ideálisnak” – mondta. „Azonban ez csak az én személyes véleményem. Mindenesetre nem tudom, hogy valóban 24 versenyről beszélünk-e, de ha több pénz van, akkor rendben. Azonban nekem mégis a 20 verseny a szimpatikus.”
A csapatok korábban egyezséget kötöttek Ecclestone-nal, hogy minél több verseny kerül megrendezésre egy adott szezonban, annál nagyobb arányban részesülnek a kereskedelmi bevételekből.
„Van egy megállapodásunk, hogy minden további futam után több pénzt kapunk, de biztosnak kell lennünk abban, hogy az összeg, amit kapunk, az több legyen, mint amit elköltünk, amit nem egyszerű összehozni Bernie-vel” – tette hozzá Brawn.