Russell az első szabadedzésen nem ült autóba Mexikóvárosban, autóját ugyanis Nyck de Vries vezethette, a második tréningen tehát bőven volt mit bepótolnia. A Mercedes versenyzője végül az élen zárta a gyakorlást, és természetesen az ellenfelekhez hasonlóan a Pirelli 2023-as prototípusaival is dolgozhatott. Mivel azonban nem a megszokott mederben zajlott a második szabadedzés, Russell szerint nehéz megmondani, milyen versenytempóra képesek az ellenfelekhez képest – de ettől függetlenül reméli, esélyük lesz a dobogóra.
„Ez a péntek egyike volt a legjobbaknak idén, de lehet, hogy ez volt a legjobb! Az autó remekül működik, és jó érzés volt vezetni ezen a pályán” – mondta lelkesen a brit. „A tempó meglehetősen erős, de tudjuk, milyen kihívások várnak ránk itt.”
„Az időmérőn a nehézséget az jelenti majd, hogy megfelelő tartományba hozzuk a gumikat egy gyorskörre. Vasárnap pedig nehéz lesz menedzselni a motor és a fékek hőmérsékletét. De egy dobogós eredmény remélhetőleg elérhető lesz számunkra ezen a hétvégén, ez az, amit célul tűzünk ki.”
Russell szerint a mexikói pályán a gumikezelés különösen nagy kihívás lesz.
„Mivel nem a szokványos programot teljesítettük a második edzésen, ami alapján kiértékelhettük volna a riválisok hosszú etapos teljesítményét, nem igazán tudjuk, hogyan állnak az ellenfelek, ez pedig nagy kihívás lesz, ha küszködni fogunk a gumihőmérséklettel a futam során.”
„Hasznos dolgokat tanultunk a gumihőmérséklet kezeléséről a jövő évre, és keményen fogunk dolgozni a folytatásban, noha tudjuk, hogy nem lesz egy sima hétvégénk.”