Az már az első tesztnapon kiderült csütörtökön, hogy a Mercedes már nem szenved a tavaly tapasztalt pattogással, vagyis a „delfinezés“ jelenségével, azonban most is akadnak gondjaik az egyensúllyal — ezek azonban közel sem olyan komolyak, mint tavaly.
Russell elárulta, az egyensúllyal leginkább a kanyar közepén van problémájuk, amikor az autó elveszíti a tapadást — azonban ezzel együtt is úgy érzi, hogy sikerült előrelépéseket tenniük 2022-höz képest.
„A bejárati szakasz javult“ — nyilatkozta a brit. „Azt hiszem, nem titok, amikor nézitek az onboard videókat, egy kicsit küszködünk az egyensúllyal, sokat küszködünk a kanyar közepén. De erre az egyensúlyra könnyebb megoldást találni, mint tavaly. Szóval bár még mindig vannak korlátaink, mondjuk azt, hogy ez egy jó probléma.“
„Érzésre helyes irányba haladtunk előre. 12 hónappal ezelőtthöz képest sokkal simábban mennek a dolgok. Amikor tavaly itt voltunk, nagyon sok vészharang szólalt meg a delfinezés miatt. Nem tudtuk, hogyan oldjuk meg, egy kicsit el voltunk veszve“ — folytatta Russell. „Eddig sokkal simábban megy. Az biztos, hogy vannak dolgok, amiken javítanunk kell. De összességében ott vagyunk az év ezen szakaszában, amire számítottunk.“
A csapatfőnök, Toto Wolff szintén a tapadás hiányáról beszélt a pénteki tesztnapon, azonban szerinte a bahreini körülmények is hozzájárultak ehhez a problémához.
„Meleg van, egyszerűen csak nem találtuk a megfelelő beállítást ezekhez a körülményekhez, ami a tanulás része egy új autóval. Ez kicsit aggasztó, mert nem a versenyző hajtja túl a gumikat, hanem az autó az, amely nem ad számára elég hátsó tapadást. Ez olyasvalami, amit meg kell oldanunk.“