Az idei évtől bevezetett F1-es szabályok az autó aerodinamikája helyett inkább annak padlózatára bízzák a leszorítóerő előállítását, ez viszont a mezőny többségénél a szívóhatás felerősödése miatt látványos pattogást idézett elő, ami főleg az egyenesekben jelentkezik, és az autó teljesítményének romlása mellett a versenyzők egészségére is káros hatással van. A csapatok több-kevesebb sikerrel lassan megpróbálnak felülkerekedni a problémán, de az utcai pályákon, mint azt e hétvégén Bakuban is láthatjuk, sokaknál ismét intenzíven tapasztalható a jelenség.
„Szerintem csak idő kérdése, hogy valaki nagy balesetet szenvedjen emiatt” – fakadt ki az egyik legsúlyosabban érintett Mercedesnél vezető George Russell, aki a nehézségekkel együtt is az 5. helyen zárta az Azeri Nagydíj időmérőjét. „Sokunk alig tudja egyenesben tartani az autóját ezeken a huppanókon. Az utolsó két törést a pályán 300 km/órás tempó felett vesszük be, miközben folyamatosan talajt fog az autó, és szemmel is látható, mennyire közel van a padlólemez a talajhoz.”
„A Formula-2 is hasonló helyzetben van, mert ott is ilyesmi filozófia mentén építik az autókat. Szerintem a mai világban meglévő technológia mellett teljesen szükségtelen, hogy egy Forma-1-es autót 320-as tempó mellett milliméterekkel a talaj felett kell futtatni.”
Russell biztos benne, hogy a pattogás miatt instabillá váló autók révén az F1 folyamatos balesetveszéllyel játszik, ezért reméli, hogy a sport el fog gondolkodni a szabályok átformálásán, hogy az megszűntesse ezt a problémát.
„Ezek a katasztrófa összetevői. Nem látom, hogy mit tartogat a jövő, de nem hiszem, hogy el tudjuk ezt viselni három éven keresztül, vagy ameddig ezeknek a szabályoknak kell megfelelnünk” – mondta a brit.
„A pattogás miatt alig látom a fékezési pontokat. Az utolsó kanyarból közel 320-szal jövünk ki, mindkét oldalon falak vannak, az autó pedig fel-le pattog egész idő alatt. Nem valami megnyugtató helyzet, és mindenképpen veszélyes, ezért szerintem közösen újra kellene gondolnunk.”