Miközben a 2000-es évek első felében még mintegy 650 kg-ot nyomtak az F1-es versenygépek, a tavalyi autók minimumsúlyát 798 kg-ban, míg az ideiéket 796 kg-ban határozták meg. Mindez azt jelenti, hogy a versenyek rajtjánál mintegy 900 kg-os autókkal versenyeznek a pilóták.
A 2022-ben bevezetett technikai szabályok alapvetően a várakozásoknak megfelelően működtek, az új versenygépek azonban – elsősorban súlyuk miatt – igazán lomhának bizonyulnak a lassabb kanyarokban. George Russell szerint viszont a legfőbb probléma az, hogy ekkora tömegnél már egy baleset is egészen más végkifejlettel járhat.
„A nagy probléma a súly” – mondta a brit versenyző, aki nem mellesleg a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) egyik igazgatója is. „A súly egészen rendkívüli… Jelenleg a lassú kanyaros teljesítmény nem az igazi.”
„Egyre biztonságosabbá és biztonságosabbá tesszük ezeket az autókat, de nyilvánvalóan minél nehezebbek, egy ütközés során egyre inkább olyan a baleset, mintha egy busz ütközne egy Smarttal. Nagyobb a becsapódás mértéke, ha egy ugyanolyan sebességű, ám több mint 8-900 kg-os autóval balesetezel, szemben a 15 évvel ezelőtti, 650 kg-os autókkal. És biztos vagyok abban, hogy vannak elemzések ezek kiküszöbölésére, mert nem tudom, hol húzzuk meg a határt.”
„Ha egyre nehezebbre és erősebbre csináljuk őket, eljutunk arra a pontra, ahol már átlépünk egy határt, és az a túl nehéz autó valójában már nem biztonságosabb.”