A német istálló idei autója komoly nehézséget okoz a versenyzőknek a pattogás miatt, a csapat pedig képtelen tartani a lépést a Red Bull-lal és a Ferrarival. A Mercedesnek mindenesetre azt remélik, hazai versenyükön, a hétvégi Brit Nagydíjon jó eredményeket tudnak majd elérni. A csapat ugyan a Spanyol Nagydíjon bevetett újításoknak köszönhetően jelentős előrelépéseket tett az úgynevezett „delfinezéssel” kapcsolatban, a W13-as kódjelű versenyautó túlzott pattogása még mindig nagy gondot okoz a pilótáknak a kanyarokban.
„Az egész meglepetésszerűen ért bennünket, amikor megérkeztünk Barcelonába, és az egyensekben nem volt delfinezés, de aztán megérkeztünk a két tempós kanyarba, a 3-asba és a 9-esbe, és az autó folyamatosan pattogott ezekben” – mondta George Russell a Motorsport.com című internetes portálnak.
„Ha meghallgatjátok a belső kamerás felvételeinket az időmérőről, vagy a Ferrari autójából, hallani, ahogy az autó alja odacsapódik a 3-as és a 9-es kanyarokban. Ez 250 km/h-s tempónál volt, a Copse kanyart pedig 300-zal vesszük. Szóval nem lesz könnyű navigálni. De azt gondolom, számos csapat ugyanabban a cipőben jár.”
Russell elárulta, a tavalyi Williamsszel már az első edzéstől kezdve padlógázzal tudta venni a Copse nevű kanyart Silerstone-ban.
„Meggyőződésem, hogy idén nem fog menni, még akkor sem, ha jelentősen több leszorítóerőnk van a gyors kanyarokban” – mondta, majd hozzátette, bár az autóban ülve „borzasztó érzés” volt teljesíteni a barcelonai gyors kanyarokat, a Mercedes autója valójában a leggyorsabb volt ezeken a részeken, amit „elég érdekesnek” talált.
A Mercedes egyébként a Brit Nagydíjra több fejlesztéssel készül majd, Russell ugyanakkor nem gondolja úgy, mindez garancia lesz a sikerre, hiszen más típusú pályák következnek az előttünk álló időszakban.
„Azt gondolom, mindig tudtuk, hogy sok potenciál van az autóban. De az elmúlt három verseny váratlanul ért bennünket – valójában nagyon különböznek a barcelonaitól ezek a pályák, mégis nagyon hasonlóak voltak. A három utcai pálya mind nagyon hepehupás, és lassú kanyarokkal tűzdelt. Ha tehát versenyképes autód van a lassú kanyarokban, olyan, ami elég robosztus a bukkanókon és a kerékvetőkön, akkor gyors leszel mindhárom helyszínen.”
„De most Silverstone következik, majd jön Ausztria, a Paul Ricard, majd Budapest. Ezek tradicionálisabb pályák. És tény, hogy eltérő problémákkal szembesülünk minden egyes pályán. Szóval nincs garancia arra, hogy megváltjuk a világot ezeken a helyszíneken.”