Russell elárulta, a Mercedes újra a pattogással küzd - F1VILÁG.HU

Russell elárulta, a Mercedes újra a pattogással küzd

HIRDETÉS
Sokat küszködött versenyautójának pattogásával a Mercedes Forma-1-es csapata — árulta el a német istálló ifjú pilótája, George Russell.
BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, BAHRAIN - FEBRUARY 21: George Russell, Mercedes F1 W15 during the Pre-Season Test at Bahrain International Circuit on Wednesday February 21, 2024 in Sakhir, Bahrain. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

Miután a Mercedes az új technikai szabályok 2022-es bevezetése óta jobbára csak küszködött az F1-ben, a csapat teljesen új alapokra helyezte ide, W15-ös kódjelű versenyautójának fejlesztését. Az istálló előre is tudott lépni, hiszen a versenyzők elmondása szerint az új autó sokkal könnyebben vezethető, és szemmel láthatóan sok potenciál van benne.

George Russell ugyanakkor az évadnyitó Bahreini Nagydíj helyszínén újságíróknak nyilatkozva azt mondta, rengeteg a tennivalójuk, hiszen még ki kell ismerni az új modellt, ami ráadásul nem várt kihívásokat hozott, hiszen a tesztelés során küszködtek a pattogás jelenségével.

„Úgy fogalmaznék, hogy az idei egy teljesen más versenyautó. Annyira, hogy azok a dolgok, amiket tavaly megtanultunk a beállítások terén, azok kapcsán most más megközelítést kell választanunk” — mondta a brit versenyző. „Szóval rengeteget kell tanulnunk erről. Viszont érzésre sokkal inkább olyan, mint amilyennek egy versenyautónak lennie kell.”

„Ám az egyik terület, amin talán még dolgoznunk kell, az a pattogás, amit látunk. A múlt heti teszten kifogott egy kicsit rajtunk a pattogás. Nagyon agresszívek voltunk az autóval. De ahogy mondtam, idén egy teljesen más versenygéppel kell boldogulnunk, miközben a 2022-es és 2023-ast nagyjából egy mintából szabták.”

Russell azt mondja, a Mercedes még „a határokat feszegeti és az autó korlátainak feltérképezésén dolgozik”, ám hozzátette: „Erre valók a tesztek. Szeretném azt hinni, hogy ezen a hétvégén már sokkal kevesebbet látunk ezekből.”

„Azt gondolom, sok csapat még három év után is meg tud úgy érkezni egy pályára, be tudja úgy állítani az autóját, hogy az túl alacsony és agresszív legyen. De mindig nagyon vékony a határvonal, hiszen ebben rejlik a leszorítóerő.”

Arra a kérdésre, hogy a Mercedes a tervezett fejlesztésekkel meg tudja-e oldani a kezdeni gondokat, Russell így válaszolt.

„Bízom benne, hogy az autó fejlesztési görbéje meredekebb lesz, mint amit az elmúlt két autónk esetében láttunk, hiszen jobb platformmal rendelkezünk. De egyszerűen az áltanos teljesítmény az, ami hiányzik. Az autót jó vezetni, de egyszerűen hiányzik a leszorítóerő.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Russell elárulta, a Mercedes újra a pattogással küzd
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!