A Mercedes versenyzője a futam nyitóetapjában üldözte Leclerc-t, a lágy gumikkal pedig szeretett volna minél előrébb jutni. A brit versenyző végül a 28. kör végén állt ki a bokszba közepes keverékű abroncsokért, és a Ferrari-pilóta mögé jött vissza. A páros ekkor nagyot csatázott a pályán, Russell pedig végül meg tudta előzni a monacóit, és végül az 5. helyen ért célba.
„Jól éreztem magamat ezekkel a gumikkal. 28 körön át egy másodpercen belül voltam az előttem lévő autó mögött” – mondta a brit versenyző. „Még jobban el tudtam volna nyújtani az etapot, ha tiszta pályán autóztam volna. Tényleg nagyon jól éreztem magam azokon a gumikon, jól éreztem magam az autóban.”
Russell ugyanakkor beszélt arról is, nagyon nem tetszett neki az, ahogy Charles Leclerc védekezett vele szemben.
„Mindent megtettem, hogy megelőzzem Charles-t, és voltam megkérdőjelezhető védekezései. De nem változtatott volna a versenyemen… Ha megelőztem volna, az talán azt jelentette volna, hogy még korábban kell kiállnom a bokszba. És talán mindkét McLaren kiállt volna, hogy védekezzen velem szemben. Úgyhogy feltehetően az 5. helyen végeztem volna.”
Arra a kérésre, hogy fejtse egy kicsit ki bővebben, mi volt a gond Leclerc védekezésével, Russell elárulta, a monacóinak voltak olyan manőverei, melyeket „egyértelműen nem engednek meg” a szabályok.
„A 16-os kanyarban való fékezésről van szó. Próbáltam bevetődni mellé belül, és rögtön a féktávon agresszíven áthúzott. Ezt egyértelműen nem engedik meg a szabályok. Szerintem rá is csaptak a kezére. Amikor egy előzési lehetőséget kapsz, ő pedig figyelmeztetést kap csak, az egy kicsit frusztráló.”
Russell ugyanakkor nem látja szükségét annak, hogy tovább beszéljenek az ügyről, nem kívánja felhozni azt a versenyzői értekezleten: „Nem hiszem, hogy szükséges. Nagyon a határon volt. Meg kell néznem újra a videót. Az autóból ülve úgy tűnt, a határokat feszegeti, vagy talán át is lépi azokat. Nem láttam még a visszajátszást. És momentán nem is igazán foglalkoztat a dolog.”